TDKR: Hela soundtracket!

Medlem
TDKR: Hela soundtracket!

Snart är det dags för den avslutande delen i Christopher Nolan's underbara Batman trilogi. Filmpressen har fått se filmen och, ja, det låter ju rätt lovande?

"The Dark Knight Rises is not only easily the best Batman movie yet, but now one of my favorite movies I've ever seen. It was unbelievable."

"The Dark Knight Rises is very emotional and very powerful. Blows The Dark Knight out of the water."

"If you thought The Dark Knight introduced us to a dystopia, just wait until you watch this movie. This is Nolans best work."

Du kanske har lyssnat på delar av soundtracket som släpptes för någon vecka sedan, men nu har hela versionen släppts! Njut av Hans Zimmer's (min idol) underbara verk här!

Har du inte bokat biljetter till premiären (25 juli, smygvisning 24) än så är det dags nu. Biljetterna går åt som smör.

/Walter

#blogg


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
TDKR: Hela soundtracket!

Inte i Sverige till premiären, men en tur till bion är given!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Vart kommer du befinna dig?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Moderator | Testpilot

Bara jag som inte gillar det här filmerna allt för mycket? Tycker inte The Dark Knight var så speciell som alla försöker få det att låta.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av WaltX:

Vart kommer du befinna dig?

I södra Frankrike.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Bara jag som inte gillar det här filmerna allt för mycket? Tycker inte The Dark Knight var så speciell som alla försöker få det att låta.

Precis sådär kände jag för Inception. Sen måste jag tyvärr erkänna att jag somnade första gången jag såg The Dark Knight hehe.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av WaltX:

Vart kommer du befinna dig?

I södra Frankrike.

Kolla upp om det finns någon IMAX biograf i närheten där du kommer vara


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Kolla upp om det finns någon IMAX biograf i närheten där du kommer vara

Sant! Får hoppas det finns en odubbad version då bara hehe.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Bara jag som inte gillar det här filmerna allt för mycket? Tycker inte The Dark Knight var så speciell som alla försöker få det att låta.

Smaken är ju alltid som baken. Själv gillar jag de två nya Batman-filmerna en hel del och skulle nog placera dem någonstans strax efter Lucky Number Slevin, Oceans trilogin och Matrix trilogin.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Moderator | Testpilot
Skrivet av Parzec:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Bara jag som inte gillar det här filmerna allt för mycket? Tycker inte The Dark Knight var så speciell som alla försöker få det att låta.

Smaken är ju alltid som baken. Själv gillar jag de två nya Batman-filmerna en hel del och skulle nog placera dem någonstans strax efter Lucky Number Slevin, Oceans trilogin och Matrix trilogin.

Då måste jag ju säga att Matrix 2 samt 3 förstörde film serien enligt mig. Första är kanon men resten.. Meh.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Då måste jag ju säga att Matrix 2 samt 3 förstörde film serien enligt mig. Första är kanon men resten.. Meh.

Jag tycker helt klart att ettan är bäst men inte att de följande två är så dåliga att de förstör serien. Men som sagt, man tycker som man vill


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Moderator | Testpilot
Skrivet av Parzec:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Då måste jag ju säga att Matrix 2 samt 3 förstörde film serien enligt mig. Första är kanon men resten.. Meh.

Jag tycker helt klart att ettan är bäst men inte att de följande två är så dåliga att de förstör serien. Men som sagt, man tycker som man vill

Självfallet


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Parzec:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Bara jag som inte gillar det här filmerna allt för mycket? Tycker inte The Dark Knight var så speciell som alla försöker få det att låta.

Smaken är ju alltid som baken. Själv gillar jag de två nya Batman-filmerna en hel del och skulle nog placera dem någonstans strax efter Lucky Number Slevin, Oceans trilogin och Matrix trilogin.

Sagan om Ringen..?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Sagan om Ringen..?

Riktigt bra de med men jag föredrar boken/böckerna.

Har egentligen svårt att rang-ordna något överhuvudtaget dels för att vad jag tycker är bra/bäst skiftar och dels för att jag har minne som en dement guldfisk.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Själv föredrar jag soundtracket till Tim Burtons Batman-film. (Danny elfman ftw).
Tycker inte soundtracket tilltalar mig alls i Batman begins eller dark knight.

Medlem

Hans Zimmers soundtrack till Gladiator, ojojoj.

uberpwnage2.0: Även om det bär mig emot så håller jag faktiskt med dig avseende Matrix-trilogin. Ettan är fantastisk än idag, men de andra två är betydligt mer mediokra i jämförelse. Speciellt del tre.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar