Battlefield 4-bekräftelsen är något annat

Skribent
Battlefield 4-bekräftelsen är något annat

Visst, #Battlefield 4:s existens bekräftades i går, men mer än en bekräftelse känns det som något annat. Förutsättningarna är långt från optimala:

– Det är juli. Normala sommarmånader ligger folk och lapar sol istället för att sluka spelnyheter.
– Battlefield 3 är bara nio månader gammalt, och minst tre dlc-paket ska släppas. Det finns inget direkt sug efter ett nytt Battlefield än.
– Battlefield 4-betan är 14-15 månader bort. Minst.

Så, varför detta okonventionella tillkännagivande? Kanske har marknadsföringen av #Medal of Honor: Warfighter gått så trögt att man tar till det tunga artilleriet för att få fler att kolla upp det inför oktoberpremiären. Det låter riskabelt att riskera Battlefield-goodwill för att sälja ett annat spel, men å andra sidan har Warfighter rusat upp till fjärde hetaste spel på FZ. Okonventionell marknadsföring – en vinnare?

#blogg

Battlefield 4-bekräftelsen är något annat

MoH:W SP-kampanj kommer garanterat bli bättre än BF3s, men att man ska införa "perk"-linande hjälpmedel i MP-delen verkar inte vara så smart. Det kommer bli ett jäkla liv efter att spelet har släppts. Trevligt dock att man kan ha en "fighting buddy" och välja vilket land man vill representera.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag har redan gett upp på battlefield och dice, bf2 var det senaste bf-spelet jag köpte. och det har jag nog mer timmar i på låsta servrar än vad dom flesta här på fz har totalt genom alla bf-spelen.
Så länge bf spelen har samma riktning som cod (minus det lilla klan stöd som finns där), så får man tacka för sig, var roligt så länge det varade.

Medlem

Heh "Okonventionell marknadsföring" låter som någon slags marknadsföring bestyckad med kemiska stridsmedel

Men jo, det hade inte förvånat mig.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:

MoH:W SP-kampanj kommer garanterat bli bättre än BF3s, men att man ska införa "perk"-linande hjälpmedel i MP-delen verkar inte vara så smart. Det kommer bli ett jäkla liv efter att spelet har släppts. Trevligt dock att man kan ha en "fighting buddy" och välja vilket land man vill representera.

haha kommer du inte ihåg förra singleplayerdelen av medal of honor? som gjordes av danger close.. det hör hemma på soptippen .. under E.T

Skrivet av riktigninja:
Skrivet av walter_iego:

MoH:W SP-kampanj kommer garanterat bli bättre än BF3s, men att man ska införa "perk"-linande hjälpmedel i MP-delen verkar inte vara så smart. Det kommer bli ett jäkla liv efter att spelet har släppts. Trevligt dock att man kan ha en "fighting buddy" och välja vilket land man vill representera.

haha kommer du inte ihåg förra singleplayerdelen av medal of honor? som gjordes av danger close.. det hör hemma på soptippen .. under E.T

Jo, jag kommer ihåg, men hoppet och pengarna är det sista som lämnar människan


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar