Martin O'Donnell / Michael Salvatori - Finish The Fight

Medlem
Martin O'Donnell / Michael Salvatori - Finish The Fight

Att spel kan vara en konstform råder det inga tvivel om. Det är ett stort projekt att göra ett spel av hög kaliber, där krut läggs på alla aspekter och kreativa detaljer. Förutom det uppenbara; spelmekanik, artwork, design och grafik, så märks det när en utvecklare har gjort det lilla extra: bra ljud. En försumbar detalj kan många tycka, men hälften av upplevelsen för mig i alla fall. Vissa gör det dåligt, somliga bra och ett litet antal gör det extraordinärt bra. Ett exempel är ljudmattan i Battlefield-serien, som genomgående har visat väldigt hög klass, ett annat är exemplet som ni kan lyssna på nedan (som de flesta säkert redan har hört), musiken i Halo.

Detta är en av faktorerna till varför jag köper, njuter och i största allmänhet spelar spel. Mixen av de olika elementen. Interaktiviteten i en blandning av en kreativa röra, som kan leda till mästerverk så som låten nedan.

#blogg

Inaktiv
Martin O'Donnell / Michael Salvatori - Finish The Fight

Sanna ord!

Satte på Halo 2 theme låten när jag höll på med Belial på Nightmare. Dog 7 gånger utan musiken och sedan satte jag igång låten och dödade han direkt. Vilken känsla och vilken musik! Ger fan kraft!

Musiken till Halo: ODST är ännu bättre, en skön blandning av hissmusik och ballader, men det passar perfekt till spelet och höjer upplevelsen. Det bästa Halo enligt mig.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Mjolnir mix är grym, Steve Vai gjorde ett bra jobb!

Jag har inte kört ODST och Reach ännu, vilket jag skulle vilja. Måste spela om hela serien, men trean tror jag imponerade mest på mig med musik och stämning, hittils.

Medlem

Ah, jag minns menymusiken i Halo 1 som det vore idag.... Konst i dess renaste form!

Medlem

Som ni kanske vet så är det Incubus som står för den större delen av musiken i Halo-serien. kan vara att man anlitade ett band som bidrar till att musiken faktiskt håller ganska hög standard i förhållande till att låta ljudkillarna göra den biten också.

Medlem

Incubus gjorde väl bara en låt? Hoobastank gjorde en låt också. Resten har herrarna i titeln komponerat.

1
Skriv svar