Vård av sjuk kanin

Medlem
Vård av sjuk kanin

Förlåt, jag kan inte ta ditt samtal just nu, min kanin voltade just in i burgallret efter att försökt dricka vatten igen.

Livet är inte lätt när man är en lurvig varelse, knappt 2 kilo tung och så helt plötsligt vänds hjärnan upp och ner i skallen bara för att jävlas. Det var i lördags som min lille pojke, Rocky, helt plötsligt började flaxa runt som om hela världen hade flippats 90 grader. När han försökte gå ramlade han omkull - när han försökte äta ramlade han omkull - när han försökte bajsa ramlade han omkull - när han försökte falla platt på marken så ramlade han liksom omkull två gånger på nåt jävla vänster.

Det är en parasit som satt sig i huvudet och tror att den är något. Veterinären är positiv och har gett ett par injektioner och sprutor som vi ska tvångsmata gubben med. Det går sådär, va.

Jag tjöt av lycka när han således började äta sallad så länge den placerades precis under nosen. Yippi, nu kan jag dränka salladen i vatten så kanske det här kommer gå vägen. Efter att jag jazzat runt huset i några timmar så upptäckte jag att all den här salladen inte verkade dyka upp igen på sättet som Gud menade (Gud menade att den skulle komma ut ur ett hål i baken).

Tillbaka till veterinären. "Han har inte bajsat på två dagar". I det här läget väljer Rocky, med ett insinuerat flin, att bajsa.

Nåja, in med en till spruta för att få igång magen.

Och nu sitter vi här. Rocky tittar på mig med ögon som skriker "HUR KAN DU GÖRA SÅ HÄR MOT MIG, PAPPA?!" samtidigt som han sakta men säkert mumsar i sig lite basilika. Då och då drattar han på arslet för att världen är en grym, djävulsk plats där män tvingas skratta åt sina älskade husdjur när de, mot sin vilja, beter sig som små, håriga slapstick-clowner.

#blogg

Vård av sjuk kanin

Tills du avslöjade orsaken satt jag och tänkte "Parasit". symptomen lät bekanta.

Och för att skapa lite osympati och misstro till mig själv: önskar min väns enbitna iller kunde få sig en släng av denna där parasiten.
Så många gånger har det blädrats likt ett bildspel i mitt huvud, en liten film ur verkligheten av en iller som likt en Slinky tar sig ner för trappan.

Men tillbaka till din älskade lilla kanin, glad att det verkar lösa sig på alla punkter. Ska du skaffa en partner till han? Fast risken är att lägenheten/huset blir skådeplats för Keystone Cops liknande scenario om parasiten återvänder för familje picknick.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Du är en ond, vidrig, hemsk människa. Men shit vad kul det skulle vara, ändå.

Vi har funderat på en partner i flera år men det har aldrig blivit av, mest på grund av att vi inte har tillräckligt med rum för en till just nu. Han börjar dessutom bli till åren och då blir det svårare att hitta lämpliga kandidater.

1
Skriv svar