Planetside 2 amaaazing!

Pansarknekt
Planetside 2 amaaazing!

Betan av Planetside 2 är försenad. Vanligtvis undviker jag läsa in förmycket info om ett spel innan det kommit ut men i Planetside 2s fall har jag inte klarat min code of gejmin lika bra.
Tvärtom nyligen tittade jag på en timmes gameplay som den engelske herr Halibut lagt upp på nätet med kasst ljud
.

Dock så är det en av de bättre filmerna out there då den inte är redigerade eller rättare sagt regisserad. Fan vad läckert spelet verkar vara, jag drömmer redan nördiga drömma om att vara en elite transportör av fellow soldater i luften. Kanske även en del bushwacking med diverse prylar kan komma till att ske. Förhoppningsvis kommer det inte vara pay to win då det är free to play. Den här betalmodellen är jag grymt skeptisk till, nu senast när man kan köpa "en founder" licens till Mechwarrior Online exempelvis. Denna kommer att belöna en med en founder tag och så blir en del särskilt utvalda mechs tillgängliga för spelaren som pungar ut. Sån här skit tycker jag inte ska finnas i spel. Det är för mig främmande att man låter pengar styra vem som har vad i en produkt som är till för underhållning. Dock är det inte en överraskande utveckling direkt och det lär vara en del spel som slopas pga av pay-to-win modellen.
Ett annat exempel är Battlefield 3 där man mjölkar som fan med olika uppgraderingar o skit samtidigt som själva spelet är kopiöst ostabilt på stora delar av spelarpopulationen. Istället för att åtgärda dessa kommer det ut fler expansioner och dessutom annonserar mat ut att Battlefield 4 är på väg. Och småglinen äter detta tydligen för det verkar fungera. Själv så ångrar jag mitt köp av Battlefield 3 mycket pga av detta men framförallt stabilitetsbesvären servrarna verkar lida av. Det bästa var när en EA moderator skyllde på punkbuster och de skyllde på EA. Man kände sig väl omhandtagen som konsument.

Jag förstår inte var alla gamers får pengar ifrån heller. Jag köpte EM tillägget till FIFA12 när den turneringen begav sig och trodde jag skulle få en välsvarvad produkt med roliga kvalificeringsturneringar, laguttagningar och tog såklart för givet att alla lag skulle vara med med korrekt dräkter osv. Inget av dessa uppfylldes istället fick man ett vanligt slutspelsläge, ny skin på menyn och nåt jävla mosaikskit som sög kopiöst mycket. Fyfan. Grymt besviken där med. Men inte lika mycket som på BF3. FIFAs buggar har hittills gått att leva med.

Dagens ord: kopiös

Prepare to be amazed: [http://youtu.be/MjdloVQZ56M?hd=1]http://youtu.be/MjdloVQZ56M?hd=1

#blogg


signatur

Ooooh the drama!

1
Skriv svar