Och allting färgas rött

Medlem
Och allting färgas rött

Nu har det faktiskt hänt. På riktigt. Det jag knappt trodde kunde hända. I sex år har jag gjort det, utan några som helst problem. Inte ett enda missöde. Men nu är det över. Ni misstänker kanske att jag är en seriemördare som sluppit undan lagens långa arm tidigare. Sanningen är snäppet värre; jag har blandat tvätt i olika kulörer fritt i alla år. Det har alltid fungerat bra, tills idag när jag upptäckte att en vit tröja färgats röd. En vän undrade om jag blödde, blivit knivstucken i korvkiosk-kön kanske. Efter en snabb kroppskontroll kunde jag konstatera att så inte var fallet. Istället startade en omfattande utredning, värdig konkurrent till Palme-utredningen fast skillnaden var att jag fick fast gärningsmannen; ett par röda Dressman-kalsonger vittnade tyst om sin skuld på torkstället. Var så säker, de kommer få sitt straff. Och min älskade tröja, vad ska man göra med den? Begrava eller kan man läka såret?

Har du något tips om hur jag får den oröd igen som fungerar så är du med och tävlar om en femårs-förbrukning av kattmynta.

#blogg


signatur

Burn in the light.

1
Skriv svar