Varför går vi på så enkla trick?

Flakmonkey
Varför går vi på så enkla trick?

Surfade runt lite på vår favoritkvällstidnings sajt och hittade som vanligt en massa kul och i vissa fall intressanta saker. Det som jag reagerade mest på var dock inte innehållet i någon specifik artikel utan sättet som tidningen i fråga valde att promota artikeln som handlade om hur vi ska amortera smartast med hjälp av tips från tre experter. På bilden (som du kan se här nedan) har de nämligen inte bara en fin bild på en liten portmonä utan en bild på en väldigt vacker kvinna (imo). Nu är hon visserligen en av experterna (jag vet det eftersom jag givetvis klickade mig vidare till artikeln) men det fanns ju två andra experter som inte fick vara med på bilden. Anledningen till att det blev just hon är ju självklar då hon är så snygg, men är vi alla så enkla att vi går på det? Jag är det eftersom jag reagerar på det och klickar på länken även om jag vill tro att jag skulle gjort det ändå eftersom det alltid är bra att amortera smart, men det är ju ett sånt simpelt knep så man önskar att man var bättre än så...

#blogg

Medlem
Varför går vi på så enkla trick?

Inte undra på att många kvinnor har komplex när media ser ut som den gör i dag. Alla är ju inte estetiskt vackra.
Själv är jag oftast lite fördoms full om det är en "vacker" säljare undrar direkt om hon bara är vacker men har hon kompetensen?

Visst kan man ha båda egenskaperna men undrar alltid när någon kvinnlig säljare ser "för bra ut"


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

KoP
Medlem

Själv blir jag ALLTID skeptisk då jag ser någon bildskön människa bredvid en annons och tänker: Jaha.. vad har den där personen med annonsen att göra och vilken bildbyrå har dom köpt in den människan ifrån?

1
Skriv svar