Spelmörkret är här

Medlem
Spelmörkret är här

Ja, då har vi kommit till den tiden på året då det är nästan helt mörkt när man går upp på morgonen. Helt okej, om du frågar mig, bara man får i sig sitt kaffe. När man kommer hem från det lagomkyliga vädret i Schtekholm så kan man lita på att Steam väntar på en med en kopp rykande färskt té, bortagjorda kakor och en herrans massa ospelade spel.

På tal om det. Det var senast i Juli jag uppdaterade min sommarsatsning Summer Game Camp: B Edition, och den har inte progresserat så mycket mer. Det har varit en del spontanlir i Battlefield 3, Sins of a Solar Empire: Rebellion och Guild Wars 2 för det mesta. I sommar har min huvudsyssla varit fallskärmshoppning, så spelen har varit underprioriterade, som sig bör. Nu när höstmörkret tränger sig på blir det desto lättare att hitta tid för spel, och redan har jag åsidolagt "Black Mesa: Source" och "Red Faction: Armageddon" på två effektiva dagar. Härnäst väntar "Alan Wake", som ska svepas in i mörker redan ikväll.

I någorlunda svängar, så ser hösten lista ut såhär:

  • Alan Wake

  • BioShock (köptes för ca. 2 år sedan.)

  • BioShock 2

  • Deus Ex: Human Revolution

  • L.A Noire

  • RAGE

  • Hitman-serien

  • Mass Effect-serien

  • Splinter Cell-serien

Det finns många mer som är ospelade, som jag till och med provat, men som jag tyckte var så tråkiga att jag avinstallerade dessa direkt. Inga namn nämnda, men Prince of Persia, Just Cause 2, Dungeon Siege 3. Typ.

Kommande spel är: Borderlands 2, Dishonored, Far Cry 3, CoD: Black Ops 2 (tveksamt) och Lord of the Rings Online: Riders of Rohan såklart. Verkar bli en lagom spelhöst. Ett stort plus på FZ's uppdaterade releaselista också, mycket fin och överskådlig.

Vad lirar ni i höst?

#blogg

Medlem
Spelmörkret är här

Själv tänkte jag ta mig igenom Dishonored, Blops 2, AssCreed 3 och om man har tur, lite betaspel med Company of Heroes 2.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Jag har inte rört AssCreed ännu, men det kommer i framtiden kanske. CoH 2 kommer säkert att bli bra.

Hojta till när du skall spela Borderlands2, Jag spelar nu med Fredrik, simon, och jimmy. Men de har inte monopol på Traveller, nej nej. Och nu har jag fixat min mic med, inget mer krångel med Skype.

Hörs.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Hojta till när du skall spela Borderlands2, Jag spelar nu med Fredrik, simon, och jimmy. Men de har inte monopol på Traveller, nej nej. Och nu har jag fixat min mic med, inget mer krångel med Skype.

Hörs.

Låter som en gamerdate!

Hörs? Lät väldigt självsäkert

Inaktiv

Hoho, mass effect-serien. Det är något jag vill uppleva på nytt igen.

Medlem

Det blir lite ljusare igen ett tag på morgnarna när vi går över till vintertid sen, alltid nått.

Själv kommer jag fortsätta lira Guild Wars 2 i höst, och förhoppningsvis pausa för lite annat som ligger och väntar i "reahögen" när tid och tillfälle ges. Black Mesa ligger högt upp i listan!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Black Mesa, WWE 13, Hitman Absolution, Assassins creed 3, Far Cry 3, Lego Lord of the Ring så ser min höst / vinter ut


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Jag tror du kommer älska "Bioshock", om du är en fan av steampunk och litteratur, för det finns ett härligt narrativ de två spelen, det är därför som jag längtar efter "Bioshock: Infinite". Lucky you som kan spela dem för första gången.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Inte dålig lista det där. Jag önskar att jag hade tiden att lira lika mycket den här hösten.

Får nöja mig med att jag har några spelprojekt på utbildningen.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag tror du kommer älska "Bioshock", om du är en fan av steampunk och litteratur, för det finns ett härligt narrativ de två spelen, det är därför som jag längtar efter "Bioshock: Infinite". Lucky you som kan spela dem för första gången.

Provade spelet för ett år sen, fastnade och orkade inte fortsätta. Men jag ska ge det en chans till, atmosfären är fantastisk.

Skrivet av Brain:

Inte dålig lista det där. Jag önskar att jag hade tiden att lira lika mycket den här hösten.

Får nöja mig med att jag har några spelprojekt på utbildningen.

Jag tror inte att jag kommer att hinna med serierna. Ska försöka dra av Mass Effect-spelen under vinterledigheten, men de andra får bli en bonus. Brukar alltid bli mindre spel än man vill

Lycka till med projekten!

Testpilot

Oooh , Deus Ex Human revolution , önskar man hade det ospelat igen , så bra spel!!

Spelandet just nu: Borderlands 2
Snart: Dishonored & Xcom Enemy Unknown och Nya Hitman
Efter detta är det osäkert men Asscreed 3 , Nya need for speed , mark of the ninja , farcry 3 och kanske nåt mer ligger i startgroparna berooende på hur intressanta de blir.

1
Skriv svar