Dags att spara kvitton

Flakmonkey
Dags att spara kvitton

Det här med att spara kvitton har aldrig varit någon av mina styrkor utan det kan snarare vara en av mina sämsta egenskaper. Inte ens när det varit relativt stora saker (TV, konsol, etc) har kvittona varit i min ägo längre än några dar eller tills nästa gång jag tömmer byxfickorna. Som tur är har det här inte straffat sig i någon större utsträckning som förlorad garanti och såna saker, men jag har alltid saknat detaljkännedom om vad jag lägger pengarna på.

Det ska det dock bli ändring på nu då jag har signat upp mig på Sparakvittot.se där man helt enkelt kan spara sina kvitto. Vissa butiker är visst kopplade så att de hamnar där per automatik, men annars går det finfint att bara ta en bild med sin mobil och dra upp dem med hjälp av appen (ios, android och wp). Ska bli intressant att följa det här framöver och sen få en vettig uträkning i slutändan. Tror att det kan göra en mer medveten om vad det är man slänger iväg pengar på och kanske spara lite pengar i det längre loppet.

Frågan är ju bara om man orkar hålla i det. Ska jag gå efter hur jag normalt sett brukar vara så lär det inte vara särskilt länge. En fördel här är ju dock att det är appar, internet och annat kul inblandat i det hela, vilket gör det betydligt roligare än att spara ens kvitton i någon plastfick och sen räkna ut "för hand". Allt som innefattar datorer och fiffiga lösningar blir ju automatiskt mycket roligare

#blogg

1
Skriv svar