En vägg...

Medlem
En vägg...

Läste på IGN att Nintendo har diskuterat räckvidden på nya kontrollen/konsolen eller vad fan man nu kallar det. Jag som trogen nintendoit läste artikeln som en religiös fanatiker skulle läst Bibeln/Koranen, dvs slarvigt och snabbt för att sålla bort det onödiga tjafset...

“As Nintendo, we say that it will be fine using it within the same living room where the console is in,” Iwata said. But what about taking the GamePad to a different room… a room of rest, perhaps? To this, Iwata said, “Basically it depends on how your house is constructed, so we have to ask that you test it in your own home.” Laughing, Wii U product developer Toru Yamashita added that, “my living room and bathroom are separated by a single wall and I was able to use [the GamePad].”

Känns ju bra att man fokuserat på att få en bra räckvidd inom rummet där man spelar men det hade ju varit fränt om man helt enkelt hade använt WiFi och man kunde ha använt den i tex sovrum mm. Men det kändes betryggande att läsa det sista i stycket, att kunna skita och spela samtidigt, antagligen en nödvändighet för att kunna lansera den och ZombieU i USA utan att bli stämda för förstörda byxor eller nåt...

Så efter att ha läst artikeln och andats ut en smula, var ju rätt orolig för ett uttalande i stil med "eftersom våra spel är så bra och enastående så behöver man bara 1,5 m till maskinen för att kontrollen ska fungera" eller något i den stilen, speciellt efter att man redan sagt att batteritiden blir hela 2 timmar!

Så gick det en stund, lugnet lade sig och vetskapen om att kunna utföra mina behov samtidigt som jag satt på toaletten började smälta in.
Men något malde i ett skrymsle i mitt huvud och plötsligt gick en kall kår längs min ryggrad...
Japaner har väl typ världens minsta boutrymme/person och pappersväggar?

http://uk.ign.com/articles/2012/10/17/iwata-discusses-the-wii...

#blogg

En vägg...

Jag har varit hemma hos japaner i Japan, och vissa av bostadshusen är precis som här hemma, men i "villorna" är det lite annorlunda. Ytterväggarna är solida, men pappersväggarna finns inne i bostaden, men de är inte så sköra som man kan tänka sig.

Ska kolla in länken du har med i inlägget.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vet att dom har vanliga hus och väggar men en stereotypisk bild av ett japanskt hem är ju ett "pappershus", vilket får en att fundera på om man vill få bra resultat men har dåliga saker eller har man bra saker och får ett normalt resultat...
Länken var inte speciellt kul egentligen men jag tycker det är så "Nintendo" att man inte bryr sig om att sätta riktiga specifikationer på saker och ting, väldigt lika Apple faktiskt. It's Amazing!

Medlem

Jag skulle vilja ha Wii U, men det blir nog den enda konsolen från Nintendo jag inte köper, då intresset för konsoler helt enkelt har dött litegrann, även om jag är ett stort fan av Zelda. Gillar att Nintendo fortfarande vågar gå nya vägar, det är riktigt roligt att se. Hoppas att det blir en toppenkonsol!

1
Skriv svar