Xcom Dagbok - Del3

Testpilot
Xcom Dagbok - Del3

Dag 3

Fortsätter på mitt uppdrag från igår , hade ingen bra save så jag fortsätter utan att pimpa min bästa sniper till max.
Hade visst lagt in 2 snipers 1 assault , 2 support och 1 heavy i uppdraget , skumt nog har min bästa sniper inte skeleton suit o jag minns att jag satt den på henne förut .
Lär mig under detta uppdrag hur man vet vart man kan grappla upp sin sniper vilket ger bra översikt men ack så dåligt skydd.

Rör mig försiktigt mot en dörr som skall öppnas , positionerar mina gubbar perfekt längs kanterna och sen WTF! upptäcker fler floaters som syns genom ett hål i väggen som jag inte sett innan , jag vet att jag vridit kartan många varv och inte fasen var hålet där då , måste va blind!

Som tur är kör man ju overwatch så mina 2 snipers får in fina träffar och min heavy kan sedan på kort avstånd låta sitt feta lasergevär göra processen kort med den sista floatern som är dum nog att flyga in mot mina soldater.

Öppnar dörren och javisst där står det ett par mutons och en berserker , vilket är en lätt match.
Klokt nog har jag nu satt en arc thrower på min assault vilket innebär att jag får in en stun på en muton = gratis plasmabössa!

Avancerar framåt och placerar mina snipers perfekt då jag skrämmer upp ytterligare 3 floaters som inte har en minsta chans mot min toppsniper med ”in the zone” krossar hon ut skott på dem men dock inte innan min assault får en smaskig plasmakyss och behöver lite medikit kärlek.

Kommer till kontrollrummet där 2 st sectoid commanders gömmer sig , efter massor av taktik , rökbomb och funderingar på att bara mörda dem lyckas jag efter att fått min assault övertagen , få tillbaka henne och kunna stunna den sista sectoid commandern!

Success!!

Mina vetenskapsmän blir lyriska efter chansen att få peta på fler aliens , jag bygger nya satelliter som en dåre och upptäcker att titan armor är dyra som satan , bygger iallafall 1 sådan som jag sätter på min bästa assault , nu fattas bara en bra assault bössa på henne för totalt äg!
På grund av buggen jag hade igår så bygger jag en ny SHIV , dock har den kass bössa men har inga pengar eller material att forska på.

Nu är mina första 3 soldater PSI testade , 2 hade psi skills , himla coolt så jag har en nybörjare pimpar honom med vettiga vapen o rustning och drar med honom på nästa uppdrag som är ett nedskjutet UFO uppdrag.

Går mindre bra då snubben får fetpanik då jag stöter på sectoid commanders som tar över honom samt min assault (igen!)

Blir lite stressigt där ett tag då min sniper står helt felplacerad men löser det hela då jag har fått in tekniken på att placera gubbar och ha overwatch på alla samt att varje soldat täcks av flera andra.
Minns inte så mycket av detta uppdrag men! Jag stunnar en heavy floater i detta uppdrag .
Det ger extra fart på research på flygplan o grejer.

Den där psi soldaten var ju helt värdelös, range på skillen var rätt kass också men får fortsätta.

Nytt uppdrag , alien abduction
Enkelt uppdrag , minns inga detaljer mer än att 2 mutons blir stunnade och får ge mitt team mer vapen!
I basen fixar jag förhör med alla aliens jag samlat på mig , bygger fler satelliter och en till workshop för att minska kostnaderna.

Nytt terrormission som också är dagens sista innan sängen lockar.
ÄG! det är allt jag säger , kör igen med 1 sniper som med plasmabössa är helt super, 1 assault 1 heavy 2 support och 1 SHIV.
Shiv är skitbra i uppdrag där man skall rädda civila , bara åka fram med den och rädda folk och sen med supression håller den nere fiender så de inte stoppar upp näsan!

Banan är på en motorväg , mest bilar och öppet vilket innebär att min sniper har en ruskigt fin dag.
Först kommer det en ensam thin man som får explodera i ett giftmoln innan han ens hinner sätta sig i säkerhet.
Efter det kommer en cyberdisc som äter så många reactionshots att den dör direkt.

2 mutons och en berserker är nästa gäng + 2 chryssalids och nu är jag kär i min sniper , hon oneshottar bägge chryssalids , mjukar upp berserkern och sen oneshot på en muton innan hennes turn är klart ! In the zone for the win!

Berserkern lockas in fällan och får smaka på Arc Thrower , woohoo nu skall de förhöras berserker också!

Sist men inte minst finns det en grupp med floaters längst bak på banan , de har inte en chans mot mitt stenhårda team , min sniper gör processen kort och resten av teamet får rensa upp.

Nästa dagbok dröjer nog lite då det verkliga livet inkräktar på min speltid , aj aj.

#blogg

1
Skriv svar