Xcom Dagbok - Del4

Testpilot
Xcom Dagbok - Del4

Dag 4

HAH! , hann spela en liten stund igår iallafall.

Kokade och grejade med att uppgradera SHIV till laserkanon samt efter mycket pillande i menyer så hittade jag det enda plasma heavy geväret jag tillverkat på en n00b gubbe och ryckte genast bort bössan och gav det till min tyngsta heavy kille som nu äntligen skulle få chansen att kötta med en riktig bössa!

Ett UFO har landat.
Stort ufo har landat , ”Expect heavy resistance” - No shit sherlock!
Bygger min styrka enligt standard , 1 sniper som denna gång är modell Sergeant samt en nykokt supportkille som jag ger bra rustning , ett plasmagevär samt stålbrallor så han tål 1 skott innan han biter i gräset , detta för att de skall få lite erfarenhet och levla upp.
Resten av gänget består av hårdkokta veteraner , 1 support och 1st min bästa assault som fortfarande inte fått ett bra vapen , har inte material till bästa vapnet så hon får harva vidare med laserbössan.

Stoppar även in min tyngsta heavy med ny o fin plasmabössa samt min nyuppgraderade SHIV med laserkanon för att ta hand om sectoid commanders som jag nu tröttnat på att få mina soldater ägda av.

Närmar mig UFOT försiktigt och sprider ut mina trupper lite väl mycket men klarar biffen då 3 st heavy floaters swishar fram , min sniper får lite träning men det är mina support med plasmarifles som ger mest skada .

Ser övergivet ut , hmm det är säkert en fälla , bäst att gå långsamt framåt och täcka alla hörn med flera i teamet.
Känner igen designen på ufot så jag vet hur man skall ta sig framåt , ställer trupperna vid 2 av dörrarna och har min sniper utanför utifall det kommer fulingar och vill flanka.

Öppnar dörrarna , smiter upp med min SHIV på högerflank och min assault ser då ”Holy crap , WTF is THAT?” en ny alien , helt sjukt pimpad!
Shiit detta kommer göra ont! , min heavy står felplacerad så han måste flyttas till mitten för att få kunna skjuta , assault får rusa ner och ställa sig bakom ett hörn.

BOOOM! Puh monsteralien missade men min assault triggade 2 mutons och 1 berserker , aj aj inte bra 1 über-alien , 2 repairers , 2 mutons 1 berserker .

Visste väl att det var en fälla!

Har min nykokta support på vänster flank , assault på vänster flank , min heavy i mitten samt lyckats rusa upp min sniper i mitten , min support 2 samt SHIV är på högerflank.
Snipern plockar en muton , min nykokta support retar mest upp berserkern men min assault ger den laser tills den slutar röra sig.

Under tiden laddar jag upp en raket på min heavy som spränger mittdelen av ufot till småbitar , en muton samt 2 repairbots dör i den smällen men retar mest upp überalien som nu ser till att bomba skiten ur mittdelen av ufot , som tur är missar den och mina trupper får mest småskador förutom en fet träff på min assault som tur nog har den enda Titan armorn jag kunnat tillverka så hon överlever!

Auch , nu då jag flyttar fram min högerflank kommer det en Cyberdisc med 2 robot-repairers och vill vara med i leken , aj aj inte bra!
SHIV får köra lite suppression och sen med lite pangande så lyckas jag få kål på den lite snabbt för att åter igen koncentrera mig på det största hotet .

Nu glänser min heavy , han matar på med sin plasma och med HEAT ammo så är det som att skära smör med laser , den skräckinjagande überalien blir snart en hög med skrot!

Puh! Det där var en pärs men mitt team går ifrån den striden med lite skråmor , patchar upp de gubbar som är skadade och går framåt utan att stöta på patrull.

Slutet är ett kontrollrum , mina trupper hör ljud inifrån och av erfarenhet vet jag att därinne är det garanterat ett par sectoid commanders.
Börjar placera ut mina trupper vid 3 av dörrarna för maximal överraskningseffekt , tänker köra in min SHIV först , den kan de ju försöka mindcontrolla om de vill!

GAAAH! Vafasen kom den där cyberdiscen från , grrrr! Min nykokta support och assault blir flankade och tur nog kan jag kasta en rökgranat innan den attackerar!
MISS .. YESS min lillkille får leva en dag till , fast en miss = hål i väggen så nu är det öppet hus för sectoids att förstöra min fina plan.

SHIV får köra suppression på cyberdisc medan jag ägnar mig åt att peppra sectoids , efter några riktigt stressiga ögonblick där mina trupper tamesjutton inte träffar en ladugård från insidan lyckas jag iallafall få kål på den ena.

Tur nog är den återståående sectoiden mer angelägen att komma under skydd än att köra mindcontroll på mina trupper så nu kan jag rensa upp och få kål på både den och cyberdiscen .

MISSION SUCESS! - inga soldater förlorade och promotion till min sniper , snipern får nu ta disabling shot .

Avslutar kvällens spelande med att bygga en hel drös av titan armours till mina soldater!

Imorrn blir det mer spelande , får se om mitt team överlever att överbefälhavaren , dvs jag dricker whiskey

#blogg

1
Skriv svar