Synundersökning resulterar i dåligt samvete

Flakmonkey
Synundersökning resulterar i dåligt samvete

Det finns en rad rad regelbundna undersökningar som jag av lathet och ovilja valt att skjuta på sedan bra många år tillbaka. Sedan flickvännen fick reda på det har det emellertid börjat bli ordning på det torpet vilket idag resulterade i ett besök hos optikern för att kolla om jag inte behövde nya linser. Jag har ju haft samma styrka och variant sedan 2005 eller något liknande så chansen var ju stor att jag skulle behöva nya eftersom ögonen ju har en tendens att inte direkt bli bättre med åldern.

Hursom så gick jag på undesökningen och fick glädjande nyheter gällande själva synen då den inte försämrats någonting sedan mitt senaste besök. Därutöver fick jag recept på ett par nya linser som jag ska kunna ha dygnet runt om det skulle vara så samtidigt som de skulle vara betydligt lättare och bekvämare än de jag har nu. Allt frid och fröjd med andra ord förutom att jag fick en släng av dåligt samvete.

När hon frågade hur jag hade tänkt köpa linserna så var jag ju tvungen att svara att jag kommer fortsätta köpa dem på internet. Det blir ju helt enkelt billigare på det sättet. Självklart är det löjligt att känna dåligt samvete över en sån grej, men där gjorde hon ett grymt bra jobb och så belönar man det hela genom att ta det hon kommer fram till och handlar hos någon annan. Visst betalar man för själva undersökningen, men det känns ändå snålt och fel på någe vis. Jag skulle i varje fall inte gilla det även om jag samtidigt skulle förstå.

För att stilla mitt samvete så kommer jag dock definitivt att köpa glasögon där när det blir dags att göra det nästa gång. Vet ju nu inte när det blir och kanske kommer just den butiken inte finnas kvar då, men det känns iaf bra att ha slagit fast och intalat sig själv det.

#blogg

Medlem
Synundersökning resulterar i dåligt samvete

Min synbutik är med i något som heter Linsboxen. Man får sina linser hemskickade i sin brevlåda.

På köpet får man gratis synundersökningar när man vill hos butiken.

jag betalar 250kr/mån. vet ej om det är dyrt eller inte


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Flakmonkey

synoptik skulle ta 310 för en låda med månadslinser så det skulle bli 620 för ett halvår för jag har för mig det är 6 linser i varje paket. Inte så dyrt, men tittade man på prisjakt kan man få samma linser för 190 kr per låda. så det går ju att spara lite även om det inte är några toksummor direkt

1
Skriv svar