USA-valet, intressantare än det svenska?

Flakmonkey
USA-valet, intressantare än det svenska?

Det har väl inte undgått någon att det är dags för val i USA. Bevakningen är enorm på alla håll och kanter vilket självklart är befogat med tanke på hur mycket det påverkar världen i stort. Däremot så förstår jag inte riktigt varför jag själv tycker att det amerikanska valet är betydligt mer intressant än det svenska. Är det för att det är mer show kring det hela? Även om jag inte vill tro det så tror jag nog ändå att så är fallet. Det är lätt att ryckas med i all smutskastning och "hemliga" filmer och intervjuer som ploppar fram under kampanjens gång. Man får nästan känslan av att det här borde vara en TV-serie snarare än verklighet när man läser det ena korkade citatet efter det andra (guds vilja om du blir gravid efter våldtäkt tex) och det är fascinerande.

Skulle inte sånt här behövas när det vankas val i Sverige?

Dock är det ju samtidigt skrämmande när man inser att det inte är på låtsas utan att det faktiskt är väldigt viktigt inte bara för USA utan för hela världen. Ska verkligen bli spännande att följa det hela. Kanske borde bunkra upp med rootbeer, jordnötssmör och vad det nu finns för andra typiska amerikanska snacks inför kvällen och nattens valvakor

#blogg

Medlem
USA-valet, intressantare än det svenska?

Ett US val kan aldrig bli intressantare än det Svenska!
Om man jobbar lever samt bor och röstar i Sverige.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

1
Skriv svar