En läskig labyrint

Medlem
En läskig labyrint

Det var ett ställe på resan som jag i efterhand tänker "varför gick jag in där?".

"Labyrinth Strasha" är en liten skräckhörna undangömt i ett av de mindre köpcentrumen (som jag tyvärr glömt namnet på) där man betalar för att snubbla omkring i mörkret och där ryssarna försöker skrämma en. Som skydd mot mörkrets krafter hade jag min Led Lenser P7, men det hade ju vart fusk att använda en ficklampa med 200 Lumen

Jag möts av så gott som totalt mörker när jag först stiger in i labyrinten. Flickvännen var livrädd och jag såg inte ett skvatt, så en av de anställda leder runt oss. De första stegen går över något mjukt och väldigt snubbel-vänligt. Stämningsfulla ljud försöker få en i rätt sinneslag och flickvännen är livrädd trots att jag håller hennes hand.
Vi möts av liemannen först som åtföljs av något som liknade en varulv. Svagt ljus flimmrar till vid varje möte så man bara ser konturerna av den. Flickvännen tjuter till av rädsla och strax innan slutet så möts vi av en mörk silhuett i hockey-mask som svingar en elektrisk motorsåg mot oss.

Det kändes inte särskilt skrämmande då, men när man tänker på den glade ryssen med motorsågen så undrar man vad som kunnat hända om saker och ting gått snett. Det fanns många tillfällen att skada sig där inne utan deras hjälp, stuka foten, spetsad på en lie eller en lem fattigare med motorsågen.

Efteråt berättade flickvännen att hon var rädd för mörkret... stackaren :/

Vad hade skyddsombudsmannen sagt om detta?

#blogg


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

En läskig labyrint

Haha, häftigt!

Medlem

vampyren på bilden är tagen från omslaget till Vampires the masquerade. fast de har gjort ögat rött.

1
Skriv svar