Brunchsuccé följs av spelnatt

Flakmonkey
Brunchsuccé följs av spelnatt

Nu sitter man här i TV-soffan med laptopen i knät, en rom och cola inom räckhåll och Saturday Night Live på TV:n. Livet kan alltså knappast klassas som stressigt, snarare tvärtom, men så var det inte i morse. Dagen inleddes nämligen med ett par timmar sittandes vid matbordet skalandes och skärandes frukt till en fruktsallad, lagandet av en caesarsallad, rensning av saker till källaren, dammsugning och lite annat smått och gott. Varför gjorde jag nu allt detta? Jo för att jag och flickvännen bjudit över våra familjer för en liten inflyttningsbrunch då vi ju blivit sambos.

Detta låter kanske inte som någon stor grej, men då vet man inte vad detta innebär. För det första så är flickvännen en person som har ambitionen att leverera något utöver det vanliga och för det andra så innebar "våra familjer" att vi skulle vara 25 personer (varav vissa med stor aptit) i en lägenhet på ca 55 kvadrat. Till middagen skulle vi alltså utöver fruktsallad och caesarsallad också ha miniscones, bagles, american pancakes, tre sorters muffins, tre sorters "röror", scrambled eggs, bacon samt juice, kaffe, etc etc etc etc.

Kort och gott var det en rätt stor operation som inleddes redan på torsdagen då det bakades och städades. Nu kan jag verkligen inte påstå att det var jag som fick ta den största tyngden av detta då jag mest tog emot order och försökte göra det som flickvännen bad om, men det är ändå en anspänning som inte släppte riktigt förrän den framtida(?) svägerskan drog sig hemåt framåt 17-tiden.

Efter det att hon gick hem så har det inte gått i alltför många knop här. Visst har några diskmaskiner satts igång, men i övrigt har eftermiddagen och kvällen spenderats i TV-soffan tittandes på fotboll (goooo Liverpooool!!), "Snow White and the Huntsman" (helt okej) samt "Kan du slå en pensionär" (underhållande och skrämmande på samma gång). Det var kvällen det och jag planerar faktiskt att låta natten gå i spelandets tecken.

Även om jag skulle vilja det så tror jag knappast att jag lär få igång någon PUG i #Unreal Tournament 2004 så troligen lär jag få nöja mig med #FIFA 13 där det går upp och ner. Jag åkte ju ner en division till sjuan senast efter ett par katastrofala insatser samt ett par förluster som inte vara lika välförtjänta. Irriterande givetvis men det är ju bara att bryta ihop och komma igen vilket jag planerar att göra med hjälp av lite nya finesser som jag lärde mig av en kollega. I manualen kan man ju nämligen inte hitta alla moves man kan göra så nu när jag fått lära mig hur man utför ett vettigt väggspel där spelarna tar smarta löpningar så ska det ju gå bättre.

Med det sagt får det vara nog med bloggandet. Att skriva om att man ska spela är ju inte samma sak som att verkligen göra det. Så tjingeling till ni som orkat läsa detta, jag hoppas att ni också har en trevlig natt framför er!

#blogg

1
Skriv svar