Bästa BK-bemötandet anno 2012

Medlem
Bästa BK-bemötandet anno 2012

Så var man hemma från en Dreamhack-helg i besöksposition, allt för att titta på trevliga e-sport-matcher och umgås med underbara vänner. Breaket mellan semifinalerna i Starcraft 2 och finalen drar igång. Då bestämmer vi oss för Burger King. Pang, bom, bara!

Framme vid kassan bemöts vi som vanligt av en något stressad ung tjej. Det där med burgare och spelmässor går väl ihop, går väl att påstå.

Jag beställer någon mellansvulstig meny, bestämmer mig för att nyttja mitt studentkort och bli av med 10 procent mindre pengar. Jag visar upp kortet och den lilla saken säger:

– Hmmm, här står det 2012?
– Ja... Det är 2012? Och där står det giltigt till och med vecka 52.
Tjejen tittar lite konstigt på mig, vänder sig om och frågar kollegan:
– Vilken vecka är det nu?

...

Satan vad svårt det var att inte brista ut i gapskratt, men jag kände mig tvungen att försökt viska lite försiktigt att: "Du, vecka 52 är sista veckan på året..."

Huruvida det var en osedvanligt oallmänbildad person, en överstressad yngling eller kanske en kombination förtäljer inte mina fördomar.

#blogg

Bästa BK-bemötandet anno 2012

tja, jag säger inget...
Har själv jobbat i kök och stressat mig till nivån där jag inte kunde komma ihåg hur jag stavar mitt eget namn.
Inte kul


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Åh, young people with problems. Det är inte lätt att veta vilken vecka det är om man navigerar genom livet med hjälp av en iPhone


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar