Rayman äger till och med på paddan

Flakmonkey
Rayman äger till och med på paddan

Att jag gillar #Rayman Origins är ingen hemlighet med tanke på att jag det full pott när jag recenserade det här på FZ. Det hade i princip allt som jag kräver av ett bra plattformsspel med en visuell upplevelse av världsklass, en enkel spelmekanik som ändå satte dig på prov tack vare finurlig bandesign samt det viktigaste av allt: tighta kontroller.

Rayman Jungle Run

När jag köpte #Rayman Jungle Run till paddan var jag aldrig orolig för att de två första bitarna skulle vara intakta, det är ju inget som behöver ta stryk av att det släpps till en ipad eller dylik platta. Däremot så var jag desto mer orolig för kontrollerna. De har ju en tendens att inte vara de bästa i touchspel och kanske framförallt när det är precision man vill ha. Som tur är har det visat sig att min oro var helt obefogad.

Mycket av det beror på det upplägg som Ubisoft valt att använda sig av. I Rayman Jungle Run springer nämligen vår ledlösa favorithjälte framåt helt på egen hand utan någon tanke på att stanna. Allt du behöver göra är att hoppa, sväva och slå med oklanderlig timing för att ta dig till målet med full pott. Just det där med full pott är viktigt i sammanhanget eftersom det inte är särskilt svårt att ta sig till målet men det är svårt att göra det felfritt och det måste du göra för att klara en bana "på riktigt".

Det innebär åtskilliga försök på samma banor vilket skulle kunna vara tokfrustrerande men precis som i Origins blir det aldrig det eftersom man aldrig känner att man kan skylla på någon annan än sig själv när man missar. Det var nyckeln till min kärlek för Origins och det är också den stora anledningen till att jag gillar Jungle Run så mycket som jag gör. Så gör dig själv en tjänst och köp det om du har möjlighet, det kostar ju inte mycket mer än en spottstyver.

#blogg

Rayman äger till och med på paddan

Rayman Origins, En av de bästa spelminnena någonsin.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Köpte även det här jag med och det är riktigt roligt faktiskt, klart bättre gjort än man trott.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Flakmonkey
Skrivet av Traveller in time:

Rayman Origins, En av de bästa spelminnena någonsin.

Indeed. Hoppas verkligen att alla har testat det, spelglädje i dess renaste form

1
Skriv svar