Idag blir det Metallica för hela slanten

Flakmonkey
Idag blir det Metallica för hela slanten

Metallica tycks vara ett sånt där band som det inte är helt okej att gilla. Åtminstone inte bland de "hårdare" kretsarna, eller pretentiösa som jag väljer att se dem som. De är sellouts som iom Black Album sålde sin själ till musikindustrins djävul som går under namnet mainstream. Deras motstånd till att låta andra lyssna på deras musik utan att betala en krona på något sätt eller vis ger dem inte heller några plus i kanten. Och för tusan, Lars Ulrich kan ju knappt hålla takten när han spelar på sina trummor. Allt är fel, eller snarare blev fel. För de var ju faktiskt okej där en gång i tiden innan gemene man gillade dem.

Själv så skiter jag i allt det där och har alltid gjort. Gillar jag musiken så gillar jag musiken och då spelar de ingen roll vad de gjort förut, om de vill tjäna pengar eller inte är de bästa musikerna någonsin. Därför njuter jag nu av att kunna lyssna på Metallica via Spotify. Det kom inte en dag för tidigt och jag hoppas verkligen att det här kan göra så att ännu fler skivbolag och artister ansluter sig. Den här typen av tjänster är bra för oss konsumenter och tycker "ett av världens mest pengakåta band" att det är okej så måste ju det tyda på att det även kan vara bra för artisterna också.

Bara för att poängtera min totala avsaknad av respekt för att lyssna på "rätt" musik just nu så kan jag ju säga att jag inte lyssnar på Ride the Lightning, Kill 'em all eller Master of Puppets utan S&M. Ni vet när de sålde sig totalt genom att spela tillsammans med San Fransiscos symfoniorkester.

#blogg

Medlem
Idag blir det Metallica för hela slanten

Allt efter "Black album" tycker jag är skit, S&M undantaget, inte för att dom är sellouts osv, utan för att det är dåliga låtar, lata gitarrer, enformigt som fasen osv.

Imo var dom bäst då Hetfields röst var sprucken o söndersupen/sjungen innan han gick hos sångpedagog och mjäkade till den, visst hans röst kanske håller fler än ett par spelningar på en turne nu, men det låter inte som metallica.

Edit: "Black Album" är dock en mycket bra skiva.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Metallica har inte gjort något bra sen Kill 'Em All. Ride The Lightning går visserligen att lyssna på.

Medlem

Det var som attan. Hade totalt missat att Metallica anslutit sig. Vilken vinst för Spotify!

Nu saknas bara AC/DC, Led Zeppelin... Men de kanske följer. Kul!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Jag är en sådan där pretentiös hård man tydligen för jag gillar bara de tidiga skivorna. Fast jag trodde det var för att de bytte stil totalt efter justice for all.

Flakmonkey
Skrivet av Krycka:

Jag är en sådan där pretentiös hård man tydligen för jag gillar bara de tidiga skivorna. Fast jag trodde det var för att de bytte stil totalt efter justice for all.

äh det pretentiösa ligger snarare i att man ser ner på de som gillar det nya. Gäller all form av kultur, även spel där hardcore gamers (hatar det uttrycket) ser ner på de som uppskattar andra spel som anses mindre "fina".

Medlem

En av mina primära argument för att inte skaffa spotify på riktigt, att metallica och gammal engelsk 90tals DnB inte finns där. Ja helt skilda stilar men sån är jag. Goda nyheter!

1
Skriv svar