Anno 2070

Medlem
Anno 2070

Då va det dags för ett nytt inlägg så här på fredag förmiddag i går va det anno som stod på spel menyn. Därför tänkte jag att jag skriver en recension av just de spelet.

börjar med lite teknisk fakta.
spel utvecklaren är Ubisoft
pegi 7
strategi spel

året är 2070 det är dags att skapa ett nytt samhälle bygga industrier för att kunna expandera
och bygga framtiden. Vid första anblicken av detta mycket vackra spel tänker jag att grafiken kan man inte klaga på direkt och att vattnet ser riktigt bra ut.
Här kommer jag kunna trivas, sedan är nästa tanke hur i hela friden gör jag nu. Letar rätt på min ark och sedan hittar jag min handelsflotta, då va man en bit på den långa resan mot mitt nya imperium. Hittar en ö med det jag inbillar mig att jag kommer behöva något som senare kommer visa sig att jag va helt fel ute.
Men nu börjar vi med att bygga en liten industri som tillvärkar byggmodeller något jag kommer behöva för att göra hus.
nu blomstar min industri och jag har börjat bygga en del hus folk flyttar in och livet leker,
vid detta laget har det nog gått en ca 1,5h och jag har börjat hitta saker jag inte gillar
spelt har en ful ovana att jävlas med dig varje gång du ska bygga en längre rad av tex. hus så har den en ful ovana att spara och allt blir snett och krokigt. Något som stör mig väldigt mycket
sedan att fraserna från de som bor i mina hus är få räknade kan va ganska störigt,
men grafiken och de coola sakerna man kan bygga väger upp de dåliga sakerna. När man sedan når 2h och inser att ubi har lagt in ett gå och ta paus medelande, så tänker man va har jag redan spelat två timmar tar ingen paus utan fortsätter till nästa varning om att det kanske är dags att lämna datorn.

en liten samman fattning av vad jag tycker om hela spelet
Positivt
snygg grafik
flyter på bra
lätt att lära sig grunderna
bra tidsfördriv

Negativt
uplays multiplayer tjänst är inte bra
och kan göra det svårt att hitta varandra när man vill spela tillsammans.
enformigt voice cast från boende
dum timing på auto spar funktionen

och så glider vi snabbt vidare till mitt avslutningsord.
det är ett mycket bra spel som kommer ge dig massa timmar med glädje får man rätt på multiplayern är det bara att skaffa 4 vänner klara du det så kommer ni ha väldigt roligt tillsammans.
betyg i san pc gamer stil 85/100

#blogg


signatur

Zeptium Out

1
Skriv svar