Luftmans Musik-Kalender: #11

Medlem
Luftmans Musik-Kalender: #11

Dagens Tema:
Sonic the Hedgehog: Middle Years

Nämen kolla vad tidigt jag postar idag då, idag är det tisdag och då är det Sonic som återigen gäller.
Med "middle years" så menar jag i princip allt mellan Mega Drive eran och våran nuvarande generation, jag förklarade i lucka #4 att jag inte klarar av att lägga Sonic på bara en lucka eftersom jag tycker den serien har så otroligt bra musik. (Knappt så jag klarar att dela upp den i bara tre delar, men men.)
Mega Drive eran finner ni här: [http://www.fz.se/bloggar/luftman/20121204/luftmans-musik-kale...]

Favoritlåt(ar):

Sonic Adventure: "Open Your Heart"

Main theme:t till spelet, mycket cool låt till ett mycket coolt spel. Det bästa med den här låten är när den spelas under sista bossen, otroligt mäktigt.

Sonic R: "Super Sonic Racing"

Titta, idag hade vi fler än en favorit! Jag skäms nästan över att jag gillar den här låten, det är så långt ifrån den typiska musiken jag lyssnar på, men refrängen är SÅ CATCHY!
Den här låten kommer föralltid vara inbränd i min hjärna, nu kanske i eran också... förlåt.

Sonic Adventure 2: "City Escape"

"Rolling around at the speed of sound, Got places to go, gotta follow my rainbow." Väldigt cheesy låt, dom flesta har hört den, brukar vara en storfavorit bland många, även för mig.

Mer bra låtar:

Sonic Adventure: "Windy and Ripply"

Musikens som spelas under andra halvan av första banan Emerald Coast.
Under den delen av banan kommer man till en mer jungel-aktig del av banan och då startar denna mysiga låt.

Shadow the Hedgehog: "All Hail Shadow"

Dåligt spel, bra låt!

Sonic Adventure 2: "Live and Learn"

Även en storfavorit bland många och jag säger inte emot dom.

Sonic Heroes: "What I'm Made of"

Ännu en populär låt som också är låten som spelas under sista bossen.

Kul fakta:

- I Sonic Generations så räknas Sonic Heroes tillsammans med SA1 och SA2 till "Dreamcast eran", kan det betyda att Sonic Heroes var planerat till DC från början? Spekulera kan man...

- Crush 40 är bandet som har gjort många av rock-låtarna till dom här spelen, sista spelet dom gjorde musik för var "Sonic and the Black Knight", om man inte räknar med remixerna i Generations.

Åh hej och hå vilket långt inlägg, hoppas ni gillade något av låtarna jag länkade och som vanligt: kommentera gärna!
Nästa tisdag blir det mer sista inlägget om Sonic då vi hoppar in i den moderna eran, mer om det då!

#blogg

Medlem
Luftmans Musik-Kalender: #11

Första låten var helt klart bra, och då jag håller min vana trogen så blir det att jag endast lyssnade på den ^^ Då jag alltid öppnar en ny flik under tiden och därefter stänger den här utan att tänka på de andra låtarna

1
Skriv svar