Luftmans Musik-Kalender: #13

Medlem
Luftmans Musik-Kalender: #13

Dagens Tema:
Mega Man

Glad Lucia på er alla! Som sagt tidigare, idag ville jag ägna lite tid till en serie som är känd för sin grymma musik, nämligen Mega Man. Bara för att det inte ska bli för stort projekt så ska jag bara fokusera på 8-bitars eran, så inget Mega Man X eller Legends.

Favoritlåt(ar):

Mega Man 2: "Dr. Wilys Castle"

Så otroligt energisk låt, denna låt brukar vara mångas favorit i serien, återigen så säger jag inte emot.

Mega Man 4: "Skull Man"

Remix:

Mer av en personlig favorit som få personer brukar nämna, så jag är nog ganska ensam att gilla denna... Vara alternativ ftw!

Mega Man 3: "Opening"

Också en populär liten rackare. Börjar sakta men går upp i tempo mer och mer, bara grym helt enkelt, väldigt mycket i stil med ...

Mer bra låtar:

Mega Man 2: "Opening"

...den här låten!

Mega Man 2: "Air Man"

Air-man ... luft-man ... see what I did there?

Mega Man 3: "Spark Man"

Översatt från svenska: Kick-man

Kul fakta:

- Mega Man är blå därför NES hade väldigt limiterat färgval och färgen blå fanns i flest toner, därför skapades "sprite:n" i blått för att få så mycket detalj som möjligt.

- Mega Man, Roll och Proto Man heter egentligen Rock, Roll och Blues ... See what they did there?

Glad Lucia på er alla, mer spelmusik imorgon!

#blogg

Medlem
Luftmans Musik-Kalender: #13

Hehe, hört den många gånger förut ^^
Själv fick man Lucian invigd med besök av inbrottstjuvar i garaget, som syrran dock skrek åt att de skulle dra åt helvete medan jag höll i vår skällande hund De va t.o.m så öppet inbrottstjuvar att de gick med kofot i handen från tomten -.-'

Medlem

Bra samling bitar och en riktigt bra kalender du har pågående, fortsätt så!

Musiken i Megaman 3 är mig extra nära då jag minns att det var mitt första spel då jag verkligen gick igång på musiken och faktiskt kunde ha titelskärmen igång bara för att lyssna på den om och om igen. Har för mig att låten då man klarade en boss och fick koden hade grym musik också?

Lät som att du hade en riktigt trevlig lucia morgon Posuic. Så länge det inte var nån av dem som var utklädd till pepparkaksgubbe så är det ju dock lugnt.

1
Skriv svar