Sådant som Sverige behöver mer av.

Medlem
Sådant som Sverige behöver mer av.

Jag tar ingen credit för detta, utan postar endast om härifrån;
http://www.facebook.com/fbmalin/posts/10151132014787379

"Ikväll när jag skulle handla i min matbutik stod en äldre dam framför mig i kön med en handfull varor i sin butikskorg. När kassörskan nämnde slutsumman blev hon helt förskräckt och började desperat gräva i plånboken... men när hon insåg att pengarna inte räckte till bad hon kassörskan att plocka bort varorna, en... efter en. Till slut motsvarade värdet på varorna den skrynkliga hundralapp som hon med darrande hand sträckte fram.

Butikskön med irriterade och stressade människor växte och växte och jag såg att hon tyckte situationen var oerhört förnedrande och att hon skämdes inför oss andra.

När jag själv kom fram till kassörskan valde jag därför att lägga till hennes varor som hon inte fick med till min egen handling och sprang efter henne med en kasse och sa: - "Förlåt mig damen, men jag tror att du glömde några varor" och log.

Shit vilken blick jag fick! Hon tittade upp på mig med tårfyllda ögon, lade sin hand på min kind, stammade fram ett tack och la kassen på rullatorn som om den var gjord av glas. Oj vad det berörde mig!"

#blogg


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Sådant som Sverige behöver mer av.

Fantastiskt. Bra gjort!


signatur

Imperator

Medlem

Helt suveränt bra gjort! Förstår inte att folk inte gör detta oftare ska vara så svårt att hjälpa de som har det sämre ställt?
Läsa detta ger mig hopp om en bättre framtid. Tack !


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Ah, rakt på känslorna.

1
Skriv svar