Luftmans Musik-Kalender: #17

Medlem
Luftmans Musik-Kalender: #17

Dagens Tema:
Crash Bandicoot

Här har vi en spelserie som har ett unikt soundtrack, det har som sin egen "style" som jag inte har hört någon annanstans. Den här serien råkar även vara otroligt nostalgisk för mig, då det var min absoluta favorit-spelserie som barn. Crash Bandicoot 2 var även det första Playstation-spelet jag ägde.

Favoritlåt:

Crash Bandicoot 3: "Warp Room"

Låten man hörde mellan banorna, kanske inte seriens absolut bästa, men på något sätt är den väldigt nostalgisk för mig!

Mer bra låtar:

Crash Bandicoot 2: "Snow Go"

Kul låt med många olika instrument/ljud.

Crash Bandicoot 2: "Rock it, Pack Attack"

Sticker ut ur mängden från resten av spelet, förmodligen varför så många brukar komma ihåg denna!

Kul fakta:

- När Crash 1 var under utveckling så kallades det skämtsamt "Sonics Ass Game" , eftersom kameran alltid var fokuserad på Crashs bakdel.

7 dagar kvar till jul!

#blogg

Luftmans Musik-Kalender: #17

Gillar denna kalender! Och dessa låtar minns jag, och önskar mig lite moderna spel med samma glädje som dessa gav.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Gillar denna kalender! Och dessa låtar minns jag, och önskar mig lite moderna spel med samma glädje som dessa gav.

Tack för uppskattningen Sista Sonic-delen kommer upp imorgon kl 5

1
Skriv svar