TV6 nya motto "Fuck Christmas"?

Medlem
TV6 nya motto "Fuck Christmas"?

Är det inte härligt med den jul inspirerade TV-tablån.
SVT visar givetvis Kalle Anka, fyran visar jul med Ernst och femman visar filmen "en julsaga".
Vilken kanal man än väljer får man julkänsla i hel kroppen. Alla kanaler förutom TV6, jag gissar på att deras motto är "fuck christmas". TV6 har antingen glömt bort att det är julafton idag, eller så skiter dem bara i det fullständigt. Deras TV-tablå består som vanligt av Simpsons, Family Guy och 2 1/2 men (ej julavsnitt) och de avslutar kvällen med filmen "Office Space" en riktigt traditionell julfilm (not). Om deras val av program är bra eller dåligt får alla avgöra själva, men är det inte skönt att det finns några som står emot denna kommersiella högtid?

#blogg


signatur

/XssariaR

Medlem
TV6 nya motto "Fuck Christmas"?

Tack gode gud att det är någon kanal som har tagit sitt förnuft till fånga och visar något sevärt även på julen .

Medlem

Någon kanal måste ju stå på ateisternas sida


signatur

Can it wait for a bit? I'm in the middle of some calibrations.

Medlem

Ja, julen är en underbar tid, men efter att maten är uppäten och släkten har åkt hem är det faktiskt ganska skönt att kunna slå på sexan och se på lite Family Guy


signatur

/XssariaR

Moderator | Testpilot
Skrivet av Faal-San:

Någon kanal måste ju stå på ateisternas sida

För Kalle Anka är ju så religiöst.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Jag tycker det är bra, finns väldigt många som inte har några att fira jul med eller inte firar julen alls, ska dom stackarna behöva se på all den smörja som visas på julen?

De sänder väl från England, eller?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag bläddrade förbi 6:an innan Kalle började, så sade hallåan något i stil med "Vi vet att alla kommer att titta på Kalle klockan tre så egentligen borde vi bara visa en svart skärm nu...".

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Faal-San:

Någon kanal måste ju stå på ateisternas sida

För Kalle Anka är ju så religiöst.

I piff och puff så sjunger han väl en jullåt? Inte för att jag som ateist bryr mig, julen är inte ursprungligen kristet ens utan iställe hedniskt.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

De sänder väl från England, eller?

Det gör iofs trean, femman och möjligtvis fyran också


signatur

Videomupp

Inte fyran vad jag vet. Har en kompis som är studiokamera-man eller vad det heter. De sänder från Stockholm, men, kanske inte allt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Faal-San:

Någon kanal måste ju stå på ateisternas sida

För Kalle Anka är ju så religiöst.

Klart han är, som nämnt tidigare sjunger han ju julsång och sen så är det ju så att han faktiskt dyker upp varje år på just julafton i ett julprogram. Så lite kanske.
Sen så var jag ju oerhört seriös i mitt tidigare uttalande.

God jul på er alla.
Eller god dag om ni är ateist.
Eller sätt in valfri politisk korrekt uttalande för alla andra som jag inte har berört med detta inlägg.


signatur

Can it wait for a bit? I'm in the middle of some calibrations.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Inte fyran vad jag vet. Har en kompis som är studiokamera-man eller vad det heter. De sänder från Stockholm, men, kanske inte allt.

Fast det är skillnad på att sända från Stockholm och att signalen går från Stockholm. Efterlyst sänds live från Stockholm, men alla signaler sänds via England, och därmed går man under Engelska sändningslagar. Samma sak med sexan på deras få liveprogram.

Sen kan fyran vara baserat i Sverige ändå, det är jag ärligt talat osäker på


signatur

Videomupp

Moderator | Testpilot
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Faal-San:

Någon kanal måste ju stå på ateisternas sida

För Kalle Anka är ju så religiöst.

I piff och puff så sjunger han väl en jullåt? Inte för att jag som ateist bryr mig, julen är inte ursprungligen kristet ens utan iställe hedniskt.

Nu menade jag inte bara innehållet utan ett PROGRAM i sig självt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar