En blöt tur i Bulltoftaparken

Medlem
En blöt tur i Bulltoftaparken

Bulltofta är mitt nya Pildammarna. En park byts ut mot en annan. De är olika men lika underbara har jag konstaterat. Bulltoftaparken har en mängd olika löparrundor (som jag testat idag) samt fina promenadstigar. En hel mängd små sjöar och bäckar vilket är väldigt trevligt nu när vi bor en bit från kusten. Har man vuxit upp i närheten av vattnet så bara måste man få sin dagliga dos!

En blöt liten samling björkar.

Det var riktigt blött ute och även om jag hade med mig 14-24an i väskan så vågade jag inte byta optik med risk för att få in den jäkla vattendimman i kamerahuset... inte värt att testa vattentåligheten på en D7000.

Sist men inte minst, jag bara måste kommentera det här märkliga beteendet. Att föräldrar drar med sina ungar ut i skogen (nåja, parken) för att i någon fornnordisk (antagligen inte) ritual göra sig av med ungarnas napp-begär. "Här älsklig, häng din napp här så kommer du per automatik aldrig vilja ha den igen". Ehh... vore det så enkelt att bli av med ett beroende så borde vi börja se cigarettaskar och snusdosor i varenda gren!

Jag undrar hur många föräldrar som måste kuta till närmsta jour-butik klockan 22 på kvällen för att ungjäkeln vägrar somna utan nappen? haha... the strange things people do.

#blogg

En blöt tur i Bulltoftaparken

Första bilden, grymma Gustav Klimt vibbar:


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vad kan jag säga.. från ett geni till ett annat

Skrivet av manuelek:

Vad kan jag säga.. från ett geni till ett annat

Precis, stora män tänker likartat


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar