Är Outsiders verkligen så hemskt?

Flakmonkey
Är Outsiders verkligen så hemskt?

Sitter här och gluttar lite på TV medan jag förtär middagen och har som flera gånger förut fastnat för Outsiders på femman. Outsiders känns som ett typiskt sånt där program som de flesta har sett lite av och funnit fascinerande men det är inte något de vill erkänna. Jag har emellertid inga problem att erkänna det för jag tycker verkligen att det är intressant att se hur annorlunda vissa människor tänker och fungerar.

För den som mot förmodan inte vet vad det är så handlar det om människor som är "udda" på något sätt. Det kan vara att de förälskar sig i Berlinmuren, att de är jättestora eller jättesmå eller att de som paret som visas just nu lever som vikingar. Jag kan ju inte förstå hur de personerna kan vilja det. Har nog svårt att se något som jag verkligen inte skulle vilja göra mer än det. Att helt förkasta teknologi, sköna kläder, etc etc men de här människorna följer sin dröm och gör det. Modigt.

Sen handlar det också om en gift man som är transexuell och alltså vill vara kvinna. Ingenting konstigt i det förutom att han (hen?) vill fortfarande vara gift med sin fru och att också hon vill det. Här är det ju dels starkt att erkänna för sig själv något som man säkerligen försökt trycka ner hela livet, men mest fascinerande är det ju med frugan som vill fortsätta vara gift? Har extreeeeeemt svårt att se mig själv vilja vara det i en liknande situation. Ska väl dock sägas att jag har rätt svårt att se mig i den situationen öht

Hursom så är Outsiders knappast något som någonsin kommer klassas som bra TV, men jag tycker ändå att det ger en intressant inblick i hur människor kan fungera. Visst kan det kännas väldigt exploaterande, men det känns ändå som att det är gjort med en viss form av respekt. Fast å andra sidan är det kanske bara något jag inbillar mig för att det ska kännas okej att titta på det...

#blogg

Medlem
Är Outsiders verkligen så hemskt?

Enkelt svar på din rubrik: Nej det är inte så hemskt. Anser alla ha rätt att leva som det passar de och gör de mest lyckliga.

Tycker att han hade tur han som blev en hon, att hans/hennes fru var lite lesbisk haha


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Flakmonkey
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Tycker att han hade tur han som blev en hon, att hans/hennes fru var lite lesbisk haha

Mjo "Jag är ju heterosexuell men kommer leva i ett lesbiskt förhållande" eller vad hon nu sa exakt Men good for them, de trivs med livet och ingen tar skada av det så kör hårt bara

Medlem

Ifall man är väldigt fäst vid just den andre partnern, då kan ju det vara riktigt svårt att släppa taget om just denne. Dem var ju gifta, så kan tänka mig att hon vill fortsätta vara med han (hen). Fin kärlek helt enkelt ^.^

Medlem

Tycker man det är intressant så kollar man. Så enkelt med det. Tycker man inte om det, så kollar man inte. Ännu enklare.

Edit: Eller ja, börjar de gråta i programmet och dramatiska pianon inträder. Så får man störa sig.


signatur

Everybody needs help.

1
Skriv svar