Whodunnit!?

Redaktör
Ponny
Whodunnit!?

Jag råkar ha en riktigt svag punkt för whodunnit-berättelser. Lagom mörka mordgåtor, pannan i djupa veck, toppat med en fedora på hjässan. Berättelser där man frågar först, frågar sist och – kanske/möjligen/perhaps – avlossar ett skott allra, allra sist.

Men jag känner mig ganska ensam. För i den här spelvärlden ska vi gärna skjuta först och därefter fråga i hur många bildrutor per sekund vi sköt. Trippel-A-titlarna ser ofta ut så här. Men missförstå mig inte; jag gillar också att skjuta. Särskilt om det finns en bra berättelse som grundpelare och en drivkraft starkare än: "Hej, jag är en arg amerikansk soldat som är arg på världen!"

#Bioshock Infinite och #Metro: Last Light är två 2013-titlar som ser både intressanta och sinnrikt skjutglada ut. Men ibland vill jag ha något mer sofistikerat där gåtan är större än vapenarsenalen. Något som får mig att utbrista: "WHODUNNIT!?"

Jamen, tack och lov för Kickstarter! Älskade, fina Kickstarter, som också tycker om mysterium. Under 2013 kommer Jane Jensens #Moebius och det femte #Broken Sword. Dessutom kommer charmknutten #Tex Murphy tillbaka (och jag får en tatuering!).

Ordet vi söker är: Yay!

[ia=729125; large]
Ni fick våra pengar. Ge oss nu tidlösa mysterieäventyr, tack!

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Whodunnit!?

Jag föll av Broken Sword-vagnen ungefär två timmar in i Sleeping Dragon så jag håller tummarna för att det nya innebär en revival för serien. De andra två ser också superlovande ut. Dags att skaffa en ny fedora med andra ord.

Medlem

Jag håller helt med dig Fredrik, trevligt skrivet inlägg.

Skrivet av Rocky Dennis:

Jag föll av Broken Sword-vagnen ungefär två timmar in i Sleeping Dragon så jag håller tummarna för att det nya innebär en revival för serien. De andra två ser också superlovande ut. Dags att skaffa en ny fedora med andra ord.

Jag älskar/älskade Broken Sword 1 & 2. Sen tvingades Revolution in i 3D-träsket, och de lyckades faktiskt liiiite bättre med kontrollerna i del tre jämfört med mix-misären i del fyra. Den fjärde delen i serien var en pina att spela klart, snarkpiller och dessutom REJÄLT frustrerande kontroller. Tack och lov för Kickstarter och möjligheten att återgå till vackert målad 2D igen! Hurraaaaaa


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Jag håller helt med dig Fredrik, trevligt skrivet inlägg.

Skrivet av Rocky Dennis:

Jag föll av Broken Sword-vagnen ungefär två timmar in i Sleeping Dragon så jag håller tummarna för att det nya innebär en revival för serien. De andra två ser också superlovande ut. Dags att skaffa en ny fedora med andra ord.

Jag älskar/älskade Broken Sword 1 & 2. Sen tvingades Revolution in i 3D-träsket, och de lyckades faktiskt liiiite bättre med kontrollerna i del tre jämfört med mix-misären i del fyra. Den fjärde delen i serien var en pina att spela klart, snarkpiller och dessutom REJÄLT frustrerande kontroller. Tack och lov för Kickstarter och möjligheten att återgå till vackert målad 2D igen! Hurraaaaaa

Jag brydde mig inte ens om fyran när det begav sig, trean var illa nog för mig faktiskt - med tanke på din upplevelse med Angel of Death är jag glad att jag sket i det.

Medlem

Kan bara hålla med dig Fredrik!


signatur

Nedre svanken skriker efter en Tex-Murphy Tatuering. Fredrik!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Redaktör
Ponny
Skrivet av Rocky Dennis:

Jag föll av Broken Sword-vagnen ungefär två timmar in i Sleeping Dragon så jag håller tummarna för att det nya innebär en revival för serien. De andra två ser också superlovande ut. Dags att skaffa en ny fedora med andra ord.

2013: Year of the fedora! Och året när Broken Sword slutar vara trasigt.

Skrivet av jonis:

Jag håller helt med dig Fredrik, trevligt skrivet inlägg.

Tack och bock! Det kom från gamer-hjärtat.

Skrivet av Ramrod:

Kan bara hålla med dig Fredrik!

Jag också!

Skrivet av Traveller in time:

Nedre svanken skriker efter en Tex-Murphy Tatuering. Fredrik!

Eller högra axeln!


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar