82% rätt på Data- och TV-spelsfrågor

Flakmonkey
82% rätt på Data- och TV-spelsfrågor

Som så många andra spelar jag Quizkampen när jag har lite tid över. Tycker det är ett rätt genialiskt spel faktiskt. Inte för att det bygger på något som känns svårt att komma på utan för att det är precis tvärtom. Det bygger ju på något som de flesta av oss gillar och som Buzz redan visat fungerar utmärkt i spelformat - frågesport. Du spelar en mot en i sex ronder bestående av tre frågor med fyra svarsalternativ vardera där man turas om att välja kategori.

Otroligt skoj att spela, speciellt mot nära och kära eftersom det då blir en helt annan prestige i det. Sen så hjälper det ju också att det finns ranking och hyggligt detaljerad statistik där man bland annat kan se hur duktig man är på de olika kategorier. Studerar man mina siffror litegranna kan man snabbt se att jag är rätt värdelös på "I labbet" (41% rätta svar) och "Konst och kultur" (42%) medan jag är desto mer framgångsrik när det kommer frågor om "TV-serier" (70%), "Sport och Fritid" (72%) och "Film på bio" (75%).

Min bästa kategori, till mina nära och käras förtret, är emellertid "Data- och TV-spel" där jag har rätt på 82% av frågorna. Det innebär att jag missar ungefär en av fem och även om det inte är perfekt så är jag ändå rätt nöjd med den procentsatsen. Vissa av frågorna är riktigt knepiga om man inte är väldigt insatt i en specifik genre eller serie, men för mig handlar det snarare om åldern på spelen. Kommer det en fråga om något C64 eller Mega Drive-spel så är jag säker på min sak, medan det mest handlar om kvalificerade gissningar när jag förväntas kunna något om Guild Wars 2 eller Battlefield 3.

Lite sorgligt att behöva konstatera det faktiskt, men det är ju inte så konstigt heller med tanke på hur livet ser ut nu jämfört med för några år sedan. Omöjligt att hänga med på samma sätt som man gjorde på den gamla "goda" tiden då man satt klistrad vid datorn under varje E3-mässa. Nu tvingas man helt enkelt vara mer selektiv med den information man tar in. Synd bara att det ska gå ut över mina framgånger i Quizkampen

#blogg

Medlem
82% rätt på Data- och TV-spelsfrågor

Har 83% korrekta svar på TV-spel sådetså.

Dock hade jag iof, fram tills ikväll, 0% rätt på Historiens vingslag...

Betal app till android eller finns den gratis?

Själv ligger jag lite efter och lirar draw something för fulla muggar


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar