Jag klagar på Deadspace 3 o sen lite EVE

Testpilot
Jag klagar på Deadspace 3 o sen lite EVE

Dead space 3 - Klagomålsläge =

Var aldrig speciellt intresserad av titeln till o börja med eftersom Dead Space 1 dödade mitt intresse rätt rejält då portningen var så usel att spelandet inte var kul.
Musproblem och interface problem sabbade allt , jag gav det flera chanser men gav upp trots lite hackande för att ”fixa” problemen.

Nu kläcker de ur sig att 3an ska vara en ren port , utan att stödja PC .

Hur fan tänker man då? Är man helt puckad ? … gör en multiplattformstitel och sen skita i att stödja handkontroll för konsollerna? , det är precis samma sak som de gör igen för oss på PC , med 3e spelet i serien.

Jämförelsetabell för portningar:

Konsol: (minimum krav)
Stöd för TV upplösningar (för du vill väl kunna spela på din HDTV?)
Stöd för handkontroll (det enda sättet du kan spela på din konsol)
Större fonter och annat så du ser vafasen du pysslar med på Tvn som står några meter bort
Maxa hårdvaran så mycket det går

Jag trodde att då man PORTADE nåt så band man sig vid att stödja grunderna på den plattform man portar till som på listan ovan.
Men av nån anledning så för att de portar till PC så förändras förutsättningarna:

PC: (samma krav)
Inget stöd för PC upplösningar (För du ska fan inte få ett snyggare spel än konsollerna)
Inget stöd för mus och tangentbord (För vi är lata och orkar inte , o du ! Du kan ju jacka in en gamepad din lata PC ägare)
Inga mindre fonter och annat (allt blir stort och ohanterligt och vi ser alla pixlar i den låga upplösningen)
Maxa hårdvaran (HAHA ! med låsta framerates på 30fps , en 70gradig Field Of View , lågupplösta textures , ingen kantutjämning , gamepadstyrning med joystick acceleration och dessutom portar utan att optimera ett skit så spelet hackar och hostar iallafall trots hårdvara som knappt blir ljummen av ansträngningen.

Nää på PC får ni va glada att spelet startar på er maskin utan att det kraschar , mer orkar vi inte supporta er cp plattform.

Klagomålsläge = AV

EVE ONLINE!

En gång om året eller lite mera brukar jag få ångest att jag inte har mer tid att lägga i EVE.
Jag brukar få dessa ryck runt jultider men i år dröjde det tills man såg denna nyhet.

http://themittani.com/news/breaking-massive-super-fight-asaka...

Feta fighter , fasen man saknar den politiken , adrenalin rushen då man åker runt i rymden och närsomhelst kan man bli skjuten till atomer.
Ja EVE är så massivt och då man är insnärjd i nån stor allians och härjar ja då finns det inget spel som är så massivt och kul.
Nackdelen är den MASSIVA tidsinvesteringen , dygnet runt , alla timmar så investerar man sin tid i spelet.
Nej det blir nog inget mer spelande , får hoppa in i EVE om sådär en 25-30 år då man är pensionär !

#blogg

phi
Medlem
Jag klagar på Deadspace 3 o sen lite EVE

Håller med om EVE. Jag sitter visserligen med spelet igång på en av burkarna hela dagarna men har sällan tid att härja runt mer än träna skills, supporta lite mining missions etc. Men några feta PVP-fighter går knappt att vara med på längre.

Testpilot

Du hinner iallafall spela , de senaste gångerna jag prenumererat har jag endast loggat in för att träna skills !

Medlem

Haha ja det där om EVE låter lite som mig Hoppas kunna börja lira lite mer pvp när jag blir pappaledig - men det är nog en väldigt naiv tanke. Skills tränas det med för fullt dock....någon gång så.

1
Skriv svar