Efter snö.. kommer service

Medlem
Efter snö.. kommer service

Jahapp. Fick precis hem min D800E från service och sensorbyte. Jag har ju hunnit köpa två nya gluggar under tiden den varit borta och tråkigt nog upptäcker jag att båda dessa felfokuserar, rätt kraftigt dessutom, på min fina kamera.
Att behöva mikrojustera lite granna i huset är väl okej, men med 105an så låg jag på +20 vilket är maxvärdet för vad du själv kan justera och det känns inte bra. Vill gärna ha lite luft på båda sidor så att säga.

Någon bild hann jag inte ta innan jag skickade dem så dagens bild är tagen med iPhonen. Ett helt okej verktyg i rätt händer (inte mina) men jag hoppas att mina kära DSLR-kameror kommer hem snabbt, mycket snabbt.

Antagligen kommer det ta några veckor och gissningsvis kommer det kosta allt mellan 500-1500:- (kanske mer). Men det måste fixas, kan inte ta mig an bröllop med kameror som inte riktigt lirar som de ska.

Dagens bild var det ja

jag la på nåt filter i telefonen, men sen har jag också kört bilden genom CS4 för sakens skull.

#blogg

Medlem
Efter snö.. kommer service

Ah, vad sugit att inte kunna använda grejerna riktigt på engång =(
Hoppas det ordnar upp sig!


signatur
Medlem
Skrivet av Ramrod:

Ah, vad sugit att inte kunna använda grejerna riktigt på engång =(
Hoppas det ordnar upp sig!

Det gör det säkert, det enda osäkra och lite läskiga är prislappen på kalaset. Men den som lever får se!

Medlem
Skrivet av manuelek:
Skrivet av Ramrod:

Ah, vad sugit att inte kunna använda grejerna riktigt på engång =(
Hoppas det ordnar upp sig!

Det gör det säkert, det enda osäkra och lite läskiga är prislappen på kalaset. Men den som lever får se!

Ja, du får hoppas det blir lite extra mycket fotojobb i år kanske så att prislappen blir lite mindre läskig.


signatur
1
Skriv svar