Angående dubstep

Medlem
Angående dubstep

Jag spelade nyligen lite SSX, det nya alltså. (Herregud, jag blir galen på dessa sätt att namnge spel)

Jag ska erkänna en sak, jag är störtkär i spelet. Som liten spelade jag mycket SSX Tricky och SSX 3. Efter många års väntan kom äntligen ett nytt som gör så mycket rätt, men inget är ju felfritt, eller hur?

Musiken.
Dubstep hit och wub-wub dit, jag tål helt enkelt inte skiten, det drar ner spelupplevelsen för mig ganska mycket. Jag tycker att denna sorts musik ska hållas borta från spel, för det ger spelet en stämpel från vilken tid och plats det kommer ifrån, vilket jag tycker är väldigt dåligt.

Nu ska jag inte bara klanka ner på dubstep, metal är en genre som kan vara svårt att fungera i spel, särskilt death-metal. Och det här kommer från en som faktiskt gillar sån musik.

Vad tycker ni? Ska man stoppa in dagens populärmusik i spel eller ska man försöka göra något unikt?

#blogg

Medlem
Angående dubstep

Jag tycker inte att man ska stoppa in musik bara för att det är ''inne''. Musiken ska passa in i spelet helt enkelt om det så är mozart till och med. Gillar inte heller dubstep, och jag tycker man blir stressad som satan av det :p. Jag föredrar country

Medlem

Delar den filosofin. Passar musiken, så passar musiken, oavsett genre!

Medlem

Precis!

Kolla på Starcraft II's typ.. Country-musik. Otippat, men funkar störtskönt!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Starcraft II's soundtrack är awesome

Medlem

För att gå lite motströms, jag är allätare när det kommer till musik och tycker inte direkt det nya SSX är lika tilltalande som SSX tricky va på sin tid. SSX är ett snowboardspel, snowboard är en extrem-sport, adrenalinpumpade perfektion av de som faktiskt utövar det som sport. Dubstep om något är "dans" musik, adrenalin och en känsla i musiken som får många att vilja röra sig inte sant? Extremsport och dubstep går bra ihop tycker jag. Du kan inte förvänta dig att soundtracket ska matcha ditt spel beat för beat om du inte spelar ett Hideo Kojima spel då. Mitt argument är alltså, musiken och sporten = adrenalin

edit: Däremot så håller jag helt med att man inte ska stoppa in musik från popkultur, absolut inte! I detta fall tycker jag det funkar ändå, men som du sa, inget är perfekt!

1
Skriv svar