Sångstund

Medlem
Sångstund

Någon gång ska vara den första för allt. Sångstund i Husie församlingshem gällde det idag. Meya och jag tillsammans med Farshid och hans lilla grabb Lev som hängde på. Vi traskade dit utan att riktigt veta vad som väntade... lekstund först, sen sångstund och sist fika. Så var upplägget enligt den informationen vi fått tidigare.
Vi visste inte riktigt hur kristen tonen skulle vara på låtval och om detta skulle innebära bedjande i ring och "hålla-handen".

I alla fall jag var inte sugen på varken ring eller hålla handen.. definitivt inte något bedjande.
Nåja, det gick bra. Ring JA, men inget hålla händer. En enda liten bön för att avsluta sångstunden och det kan jag leva med. Fader vår tror jag det var...

Meya är ju inte världens mest sociala barn, ännu. Hon började med att ställa sig vid grinden ut mot hallen och ville inte alls gå in i lekrummet där alla andra barn och föräldrar var. Jag fick till slut bära in henne... skitunge

Men sen var hon inte så svår att få igång, hon lekte iofs mest med sig själv och lite med kompisen Lev. Men Meya var antagligen det absolut äldsta barnet där och många av de andra hade problem med att bara sitta upp. Så klientelet var kanske inte det bästa för bus och lek för barn i hennes storlek.

Just i en sådan stund saknade jag mina kameror. Hade ju varit lite kul att få visa något därifrån men istället får jag bjuda er på en lite elak bild på en nyvaken Meya. Hon kommer ju hata mig för alla dessa inlägg om 12-15 år någonting så jag kan ju lika gärna passa på medan hon inte kan göra aktivt motstånd

För er som ännu inte följer min Facebooksida "Fotograf Manuel Ek" så tycker jag det är dags att gå in och klicka på LIKE! Där får ni dessutom ibland lite bilder som inte hamnar här på bloggen. Men också för att jag tycker det är kul med LIKE's... det är som att sitta med alla pengar i Monopol. Egentligen inte värt ett smack men ändå rätt ball!

Tack för idag!

#blogg

Medlem
Sångstund

hahah aah detta var ett trevligt inlägg, gott skratt och en varmt leende !

Tack Manuel !

1
Skriv svar