Soilwork - This Momentary Bliss

Medlem
Soilwork - This Momentary Bliss

Skånes bästa band släpper sitt nya album The Living Infinite den 1:a Mars, och det bådar väldigt gott. Har blivit mycket mer melodiskt sen mitt personliga favoritalbum, Stabbing the Drama (2005) av denna eminenta Helsingborgssextett. Men vad gör det, Björn "Speed" Strid sjunger med samma glöd och distorsionerade arpeggion flyger förbi i sedvanlig manér. Dirk Verbeuren har fått en del välförtjänt uppmärksamhet efter förra albumets dragplåster "Late for the Kill, Early for the Slaughter" och jag kan bara hoppas att han får minst en låt att skina på igen.

#blogg

Medlem
Soilwork - This Momentary Bliss

Av det jag hört hittills av skivan (skivorna) låter det riktigt bra! Får hoppas att det inte blir så mycket utfyllnadsmaterial eftersom det ska bli ett dubbelalbum. Men har riktigt stora förväntningar och Soilwork har inte gjort mig besviken på ett bra tag så det bådar gott detta!

Har alltid gillat Soilwork, det här lät perfekt i mina öron.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ni får lyssna själva, hade bara hört Spectrum of Eternity innan men det fanns ju mer

Medlem

Tack Tomtefar för den tidiga julklappen! Diggar VHS-videon. Detta bandet åldras helt klart med värdighet.

Medlem

Måste säga att jag faktiskt inte håller med dig. Soilwork är en av mina favoriter men detta steg gick från den riktning som jag gillar. Låten är absolut inte dålig men fortfarande inget mästerverk som "Figure number five" eller "Natural born chaos" albumen.

Ser denna tendens med många band som jag gillar att progressionen inte är i "rätt" riktning. In Flames gör exempelvis samma sak med lite mer melodiska, mindre hårda låtar etc.

Fast det kanske bara är jag som börjar bli gammal och inte kan acceptera att mina favoriter gör nytt material och också vill utvecklas kul att se andra metal-heads på FZ dock


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Det handlar ju helt och hållet om personlig preferens. Växte upp med Soilwork, som var min första stora wow-upplevelse inom death metal i alla fall. Tycker att Björns röst passar perfekt till det han har gjort nu de tre senaste albumen, och kompositionerna låter bättre som en helhet.

Figure Number Five och Natural Born Chaos är ju extremt bra album också, men jag måste säga att Stabbing the Drama och The Panic Broadcast är bättre, inte minst ur ett musiktekniskt perspektiv.

Men det är ju det som gör ett band bra, fånga mer lyssnare! Inte bara hålla kvar de som lyssnade på det första albumet.

1
Skriv svar