Tre nyanser av Rage

Medlem
Tre nyanser av Rage

Ett spel som kunde ha varit mycket bättre än resultatet. Inledningen kunde ha varit lite bättre, det kunde ha varit lite mer varierat - det kunde ha varit fritt. När man väl var i hetluften var det inte så mycket jag saknade dock, den tunga känslan av Id Software fanns kvar i någon mån, och att köra med sina postapokalyptiska bilar kändes förvånansvärt bra. Det bästa dock, som förvisso fixades i efterhand, är grafik, animationer och textur vilket alltid varit deras bästa sida förmodligen (kanske det bästa försöket till story dock). Det var inte så sällan man tappade hakan lite grann och spejade runt i den nya världen. Tyvärr blev det extra frustrerande, för att det stannade just där, utforskningen var inte ett faktum.

Som så många har sagt som har spelat detta innan mig, så är atmosfären där, men vi hinner knappt bekanta oss med världen innan det är över. Tog tre screenshots av mitt äventyr som jag kan kolla tillbaka på och få fina minnen av i alla fall.

#blogg

Skägg.
10 Chambers
Tre nyanser av Rage

Rage lyste till ett fåtal gånger. Vapenkänslan var ju fenomenal rakt igenom, om än lite oinspirerat utbud. Den vertikala bergsbanan var kul, en stund, men Tågstationen under den andra cityhubben var bra och skön action rakt igenom. Tänk om hela spelet hade varit så.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Rage lyste till ett fåtal gånger. Vapenkänslan var ju fenomenal rakt igenom, om än lite oinspirerat utbud. Den vertikala bergsbanan var kul, en stund, men Tågstationen under den andra cityhubben var bra och skön action rakt igenom. Tänk om hela spelet hade varit så.

Oui, oui. Läste en intervju med Id Software på en amerikansk sida jag inte kom ihåg namnet på, och de förklarade Rage som ett mer varierat Doom (plus en tech-demo för id Tech 5), på sätt och vis. Jag köper det tänket, nästan. Antingen så satsar dom helhjärtat på det universumet, eller så gör dom det dom kan riktigt bra. Blev dock sugen på mer av Rage.

Skägg.
10 Chambers

Dlc:et ska vara ganska bra, lägger till en "slutboss" och världen öpppnas upp efter.


signatur
Medlem

Hoppla, det får jag testa isåfall!

1
Skriv svar