Äntligen

Medlem
Äntligen

Ja den rubriken gillar jag!

Äntligen kom prylarna hem från service hos Nikon. Äntligen fungerar allt som det ska. Äntligen kan jag lugna mig och veta att varje skott sitter där det ska

ÄNTLIGEN!

Nog om den rubriken. Vad har jag gjort idag? Tanken var ju trots allt att skriva om livet som pappaledig.
Först och främst är den lilla människa tokförkyld. Det innebär att näsan rinner i ett och att matlust och allmän lust till medverkan i vardagen är rätt dålig. Hon gnäller och piper för minsta lilla och om jag inte hade viskat till mig själv "hon är förkyld, det är synd om henne" så hade jag nog velat låsa in henne på rummet idag.

Men det gjorde jag alltså inte. Så lugn.
Efter att Schenker så fint lämnat av mitt paket med kameror kunde livet liksom ta vid igen. Nervös väntan på vad fakturan skulle säga, nervöst testande av grejerna för att se om de gjort tillräckligt bra ifrån sig. Inga problem vad gäller något av det. Allt är toppen!

Promenad i Bulltofta. Det har varit runt nollan och slaskig snö har blåst i ansiktet på oss hela dagen. Knappt jag vågade ta upp kameran ur väskan, men så tänkte jag att lite snö ska den väl tåla?!

Så här är bildbevis på vad vi gjort idag.

Den bilden är med D800E + 105/2 DC på bländare 2! Snacka om skarp optik när den väl fokuserar rätt!

För övrigt, jag vet ju att det finns några fotointresserade här inne på FZ, så har jag startat en ny grupp på Facebook och Flickr. "Fotopromenader i MALMÖ" heter den. Ni som följer Fotosidan har kunnat läsa om en fotopromenad som gick av stapeln i Göteborg rätt nyligen. Det var ca 200 fotografer som slöt upp och traskade runt i stan för att umgås och fotografera.

Jag tänkte att Malmö kunde göra något liknande och därav de två nya grupperna. Facebook-gruppen är up and running så att säga, så om man bor i Malmö eller vill hänga på en av fotopromenaderna i stan är det dit man ska klicka sig, genast. Klicka på LIKE också
Flickr-gruppen är för tillfället uppstartad men både tom och död. Tills vi faktiskt har genomfört en fotopromenad kommer där inte finnas några bilder alls. Men sen ska det väl rassla till och förhoppningen är att man ska kunna se Malmö ur en hel massa olika syn och kameravinklar från våra promenader.

Enkelt, man går gemensamt mellan olika punkter i stan. Möts upp mot slutet och tar kanske en öl eller två och har trevlig tillsammans. Inga fototävlingar eller officiella "bästa bilden". Bara trevligt att umgås med likasinnade nördar.

Jag har också passat på att skicka en blänkare om eventet till en av de största fotoklubbarna här i Malmö. Hoppas att de kan vara lite draghjälp
Länk till FFIM

Anyway... jag fick med mig en fin bild på lite vass också när jag ändå var ute.

Vi ses på stan!

#blogg

Medlem
Äntligen

skönt du är "back on the horse" Gillar dina bilder.

Medlem

wow vilken start på en onsdag att få läsa en så fin kommentar! Stort tack

1
Skriv svar