Wreck-It Ralph

Medlem
Wreck-It Ralph

Disney har med Wreck-It Ralph lyckats med konststycket att ta produktplaceringskonceptet ett steg längre och ge den en mening, utan att vara irriterande. Här finns referenser och karaktärer från en uppsjö av kända spel, bl.a. Segas Sonic, Nintendos Bowser och Konamis Metal Gear Solid. Äldre arkadspel som Pac-Man och Q*bert finns också representerade.

Har ni något som helst intresse av animerad film rekommenderar jag er att se den, har man någorlunda koll på de karaktärer som gör gästframträdanden i filmen så blir den ännu bättre.

Huvudkaraktären Ralph lever på en soptipp i ett arkadspel där hans enda jobb är att ha sönder en byggnad medan Fix It Felix Jr. ständigt får äran för att rädda dagen. Detta leder till att Ralph efter 30 år bestämmer sig för att det för en gångs skull är dags att även han får lite cred. För en gångs skull ska han få vara hjälten.

Se trailern nedan och fundera på om det kan tänkas vara någonting för dig!

#blogg

Medlem
Wreck-It Ralph

Blev faktiskt lite sugen att se den nu iaf. Fick helt fel bild av filmen när jag såg Kalle Ankas jul med syskonbarnen.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Blev faktiskt lite sugen att se den nu iaf. Fick helt fel bild av filmen när jag såg Kalle Ankas jul med syskonbarnen.

För min del var det jobbiga med julaftonsklippet mest att det var på svenska, ungen hade en otroligt dryg röst. Jag rekommenderar alla att se den på engelska om man har möjlighet.

Medlem
Skrivet av fanboyen:

För min del var det jobbiga med julaftonsklippet mest att det var på svenska, ungen hade en otroligt dryg röst. Jag rekommenderar alla att se den på engelska om man har möjlighet.

Det du beskriver är alltid ett problem för mig. Barn stör sig ju inte på de, normalt rätt dåliga, svenska rösterna i tecknade filmer. Själv måste jag bara se de på engelska. Shrek t ex har ju karaktärerna formade efter den röstskådis som ger liv åt karaktären. Eddie Murphy som åsnan, Antonio Banderas som mästerkatten o s v.

Jag håller helt med.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar