Nytt grafikkort, monterat och klart

Skribent
Nytt grafikkort, monterat och klart

Efter noga övervägande och en hel del kli i fingrarna har mitt GTX 560 bytts ut mot ett HD7950. Det är en rätt skön känsla att kunna spela Battlefield 3 på högsta inställningarna med 60 fps.

[ia=755038; medium]

När jag öppnade och jämförde mitt gamla och nya kort var det dock en smärre chock. Cirka fem centimeters skilnad och lite hjärtklapp över om det skulle passa i datorn, men det gjorde det.

Nu gäller det bara att Crysis 3 ska laddas ner och installeras. Vi får se om Crytek rår på min best.

#blogg


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Nytt grafikkort, monterat och klart

Ja ett nytt grafikkort hade suttit fint.
Sittet judt nu med ett 4970 som jag lagat med buntband och en chassifläkt jag klippt av ramen på då kortets ordinarie fläkt brände.. .

Medlem

Hade ett 4970 förr, riktigt värmelement :P, bytade till 6950, sitter på ett GTX 670 nu dock

Medlem

Ja det är ingen höjdare direkt, speciellt nu med sin nya gettofläkt.... låter som en skördetröska.

Skribent

Då är det rätt skönt med nya grejer som låter som en lätt vind.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Vad betalade du för det där? Själv önskar man att man kunde byta ut sitt 5850, men som student med en boendekostnad över 7000(och utan jobb) så blir det lite svårt att motivera, hehe.

Skribent
Skrivet av Athaleos:

Vad betalade du för det där? Själv önskar man att man kunde byta ut sitt 5850, men som student med en boendekostnad över 7000(och utan jobb) så blir det lite svårt att motivera, hehe.

2300 nånting.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Ursäkta mig, men hårdvaruentusiasten måste påpeka att det är ett HD7950. Använder samma kort själv, och har hittills kunna spela allting på högsta inställningarna i 1920x1080, och kommer nog kunna göra det i ett år till om inte en grafikboom inträffar bland utvecklarna.

Welcome to the AMD-side of life!

1
Skriv svar