Tomb Raider Recension

Medlem
Tomb Raider Recension

Dags för recension!

Tomb Raider är ett actionspel som är en omstart i hjältinnans Lara Crofts första äventyr på ön utanför Japan. Spelet handlar om Lara Croft och hur hon blir som hon har varit i de tidigare spelen. I spelet så är du fast på en öde ö som inte visar sig vara öde, det finns fullt med galna människor som också har hamnat där som nu tillber en japansksolgud för att kunna hitta en utvald person och ta sig hem. I spelet så måste Lara hitta sin besättning från skeppet, men det utan att spoil:a så händer det annat också.

Tomb Raider är ett tredjepersonsspel där du börjar med en vanlig pilbåge och sedan får flera andra vapen som du kan uppgradera genom att gå och sätta dig vid en lägereld. I lägerelden så kan du uppgradera vapen med småsaker du får när du t.e.x. förstör lådor eller plundrar döda fienders kroppar, du kan uppgradera dina förmågor till att t.e.x. klättra snabbare eller kunna sikta längre med pilbågen. Det får du genom att du plundrar en gammal antik grotta eller att döda fiender och det sista du kan göra vid lägerelden det är att kunna förflyta sig till andra lägereldar genom ön du är på.
I spelet så finns det reliker, gps-sändare och dokument från Lara's besättning utsprida på

Det bra med spelet är att Crystal Dynamics har tagit lång tid på sig med spelet. Lara är inte längre denna omänskliga kvinna som hon har varit i alla andra spel. Spelet har bra variation, man blir aldrig trött på att göra samma sak. Grafiken och miljöerna är fantastiska och jag gillar att Lara faktiskt ser ut som en riktig och vanlig människa nu.

Det dåliga med spelet är att röstskådespelarna till fienderna precis låter lika hela tiden, man skulle kunna tro att det är Nolan North som har vart i farten. Lara's besättning fyller i alla stereotyper som finns, vi har den vita manen som bara vill bli känd, den fulla sjöbusen, den arga svart kvinnan och flera som inte ens är värda att komma ihåg! En person som jag verkligen fastande för är Roth, Roth är den som har kännt Lara ända sedan hon var liten och har en egen personlighet.

Jag ger spelet 5/5 Även fast det har sina dåliga sidor så är det inte det som spelet fokuserar på utan det är Lara som det här spelet handlar om!

#blogg

Tomb Raider Recension

Kul att dom retas med

dubbla pistoler där när Roth dör då tänkte jag verkligen -o yeah nu kör vi! Skulle hellre haft dubbla pikadoller än det tråkiga maskingeväret


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar