Tips/förslag på citybuilder-spel

Medlem
Tips/förslag på citybuilder-spel

Har ännu ej givit mig på SimCity 2013...vet ej egentligen varför; DDRM elller bara för att jag just nu ej har råd...

Någon som har tips på bra liknande spel?
Grand ages Rome, Caesar IV mm (ej spelet dem, värda att ge en chans?)?
Strider kan gärna vara med men är ej ett måste! Kört både de senaste två Anno-spelen och de föll mig väldig väl i smaken (ngt svåra i slutet då det blev väldigt mycket micromanagement).

#blogg

Medlem
Tips/förslag på citybuilder-spel

Tropico 3 / 4 borde vara värt att titta på, även Cities XL.
Stronghold spelen är ju helt okej också, nästan lika kul att invadera borgar som att bygga dom; )


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Simcity 2013 avråder jag dig från tillsvidare ändå, som det är nu (om man bortser från allt skit med drm o så) så är det helt trasigt. När man börjar få en lite större stad, så tvingas man att "multistada" för att hålla med t. ex vatten till en stad, men eftersom importen/exporten av sånt inte funkar som den ska, så står man där utan vatten rätt vad det är. :/


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Medlem

Tackar för tipsen!
Tropico har jag länge övervägt men aldrig kommit till skott med. Är det mycket "politik/statsstyre" i det?

Towns har jag aldrig ens kollat upp men ska läsa på om det:)

Simcity måste vara årets flopp hittills pga. alla problem. Synd, för man hade verklligen ställt in sig på långa nätter med kaffe och statsbygge...nu får det bli Starcraft HoS så löänge!:)

Medlem

Beror väll vad man menar med mycket, rätt säker på att det finns ett Tropico demo på steam, bara och pröva

Tycker personligen att folk överregerar när det gäller SimCity, varken jag eller någon jag spelar med (fem pers) har haft några problem sen releasen.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Tropico 4 är riktigt bra. Det var 75% rea på Steam rätt så nyligen, vet inte om det fortfarande gäller. Cities XL är väldigt skoj, men när staden blivit stor så börjar det lagga hur bra dator man än har. Anno 2070 är även det väldigt skoj, men är även väldigt krävande. Dock jävligt snyggt

Annars tycker jag att SimCity är ett riktigt bra spel. Jag lovar att folk märker problem mer av att titta på Youtube än att faktiskt spela spelet själv. Det enda problemet som jag personligen har känt av i det spelet var när jag placerade ut en brandstation medan det brann så åkte brandbilen aldrig iväg. Inte förrän en ny brand började så åkte den iväg, och då hade första huset redan brunnit ner.

Tycker dock att du inte behöver hetsa med ett köp av SimCity, utan låt EA få patcha spelet. Under tiden så kan du testa nåt av dom andra spelen jag tipsade om.

Edit: Såg att du redan hade spelet Anno 2070, men jag låter det få stå kvar i fall nån annan som inte spelat det läser detta.

1
Skriv svar