Bioshock: Infinite . Spoilerfria reflektioner.
Då har man harvat igenom Bishock Infinite.
Grafiken är snygg , med en ruskigt bra grafisk design som har ett bra helhetstänk , precis som i Dishonored och givetvis samma känsla som den sköna stilen i orginalet Bioshock 1-2
Banorna är sköna som sjutton att knata omkring i , dock ganska kasst detta med livlösa människor som står o gör sin sak utan interaktion då man kommer förbi.
Många NPC's har dessutom samma ansikte vilket sabbar immersionen lite.
FPS delen är medel , fienderna är rätt dumma , men som på ett sätt är bra då man i många fall blir så där trist inlåst i en "arena" då det är dags för en fight.
Jag körde HARD och då var det utmaning i striderna , dock lite trist att oftast bestod utmaningen i att min ammo tog slut och man fick rusa runt på banan o leta andra vapen för att plocka upp än att satsa på att ta ut fiender.
Storyn är kul och i samma klass med Bioware , där den byggs upp med olika vändningar och krokar , kul!
Grafikmotorn och optimeringen har lite kvar , men blir bättre för varje dag.
Det är ett BRA spel , toppspel ja ! Game of the year = nope
Jag håller faktiskt Tomb Raider som ett bättre spel än Bioshock Infinite än så länge. (det är ju mycket år kvar av 2013)
[EDIT]
Här är en bra summering av liknande vad jag tänkte då jag spelade:
[http://www.youtube.com/watch?v=YwuYhCgQWOc]
Hur scriptat är det? Finns det utrymme för att spela om det och ändå få ut glädje?
Det finns ett antal ställen där man får välja sitt spår i storyn , är dock inte alls så säker på att det ens gör nån skillnad.
Omspelningsfaktorn är inte så jättestor , kanske för att testa med andra combos av Vigor och testa om de valen man gör verkligen gör skillnad i slutänden.