3D-uppdatering till PS3 den 10 juni

Robot
Medlem
3D-uppdatering till PS3 den 10 juni

Tänkte att det skulle vara intressant att läsa om Sonys kommande 3D uppdatering och kan säga att jag blev lite smått chockad.. av bilden vill säga ^^ Det var inte direkt en sån bild jag hade väntat mig i en artikel som denna.

On-Topic, låter lite intressant men som tidigare sagts på nån sida vars namn jag inte kommer ihåg, man ska ha sin 3D TV i ett tomt rum med inga som hellst objekt på grund av att man kan lida av extrem yrsel och svårt att skilja på verklighet och ja... icke verklighet

Medlem

segt... så man måste ha en 3D tv?

Medlem
Skrivet av tavener:

segt... så man måste ha en 3D tv?

Om du vill spela eller se film i 3D ja.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Star Strike HD? Är inte Super Stardust HD ett vanligare namn för det?
Och instämmer, segt att behöva ha en 3D tv. Blir inte att uppleva det på ett bra antal år utanför biosalongen.

Medlem

facks sake, någon som ens har en TV som klarar av 3D? Tycker de borde sparat pengarna och lagt det på nästa generations konsol istället, för det är väl inte förräns då som 3DTV apparaterna börjat närma sig "normalt" pris (Alltså då vi vanliga svensson har råd o köpa en 3DTV).

För övrigt, vill jag uppleva saker o ting i 3D så stänger jag av datorn/konsolen och går ut i parken eller åker till jobbet.

Medlem

Hoppas att man på något sett kommer kunna koppla PS3 till 3d-skärmen till datorn och njuta av 3d med 3d Vision. Annars får man väl vänta tills 3d tv blir billigare.

Medlem

Oel ngati kameie

Medlem

3.20? 3.30 är aktuell firmware, antar att det blivit lite fel siffror där

Medlem
Skrivet av Mahone:

Hoppas att man på något sett kommer kunna koppla PS3 till 3d-skärmen till datorn och njuta av 3d med 3d Vision. Annars får man väl vänta tills 3d tv blir billigare.

Har man HDMI utgång på datorn så borde det funka.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

facks sake, någon som ens har en TV som klarar av 3D? Tycker de borde sparat pengarna och lagt det på nästa generations konsol istället, för det är väl inte förräns då som 3DTV apparaterna börjat närma sig "normalt" pris (Alltså då vi vanliga svensson har råd o köpa en 3DTV).

För övrigt, vill jag uppleva saker o ting i 3D så stänger jag av datorn/konsolen och går ut i parken eller åker till jobbet.

vet många som köpte LCD å Plasma när dom precis kom för samma pris som en 3D kostar idag så nog finns de folk som köper 3D, tror VM kommer va ett stort uppsving för just detta fenomen....

Men klarar PS3 verkligen 3D? Måste den inte ha HDMI 1.4?

Medlem
Skrivet av delli:

vet många som köpte LCD å Plasma när dom precis kom för samma pris som en 3D kostar idag så nog finns de folk som köper 3D, tror VM kommer va ett stort uppsving för just detta fenomen....

Men klarar PS3 verkligen 3D? Måste den inte ha HDMI 1.4?

HDMI 1.4 är inte ett krav för att klara 3D, dock lär film samt "riktiga" spel behöva HDMI 1.4 för att kunna skicka nog med information.
Till PSN-spel och andra småsaker duger 1.3 så länge iaf

Sen lär det väl bli problem med hårdvaran allmänt, för 3D måste ju bilderna ritas upp dubbelt vilket kommer att synas, sämre grafik och liknande blir följden då konsolernas hårdvara är så pass gammal.
Hur som helst så lär de väl släppa "Full 3D" på något år, och alla som sitter med sina 3D-ready TV gråter

Medlem

Ja detta låter spännande men jag väntar ett tag ändå innan jag ger mig in på 3Dtv.

Var det någonting man lärde sig av hur det såg ut när HDtv kom så var det ju hur snabbt priserna föll.

Köpte en liten 32" då för mer än vad jag betalade för min Full-hd projector i vardagsrummet och min 42" i sovrummet. Tilsammans!

Lika bra att vänta något år och se hur utvecklingen går, så man inte sitter på något svindyrt, föråldrat skräp då.

Typ som min 32" i sonens rum, ingen hdmi ens och verkligen inte fullhd. Skräp idag med andra ord!:)

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av tavener:

segt... så man måste ha en 3D tv?

Om du vill spela eller se film i 3D ja.

Men ärligt talat, vem vill spela i 3D? Kolla på film i 3D håller jag väl med om, men att spela i 3D? Nej tack.

Kanske första gången eller andra gången då man bara vill se hur spelet ser ut i 3D, men seriöst när man väl ska börja spela t.ex Online då man måste vara 100% fokuserad, då skulle i 3D vara mitt första handsval.


signatur

I'm having noobs for breakfast

Medlem

Ser fram emot detta. Har planer på att köpa någon av Samsungs nya 3DTV-apparater lite senare i år, vilket isåfall passar väl inför stödet av 3D-film på PS3an.

Det värsta med de apparaterna är ju att glasögonen till dem kostar sjukt mycket...

Medlem
Skrivet av Eschricht:

Ser fram emot detta. Har planer på att köpa någon av Samsungs nya 3DTV-apparater lite senare i år, vilket isåfall passar väl inför stödet av 3D-film på PS3an.

Det värsta med de apparaterna är ju att glasögonen till dem kostar sjukt mycket...

Själva tvn är inte direkt billig heller.

Medlem

Unf, jag tror bara jag skulle bli åksjuk så jag skippar sånt här helt och hållet.

Medlem

w00t! Det gick snabbt, awesome Sony
saknas bara en 3d TV som sagt.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av delli:

vet många som köpte LCD å Plasma när dom precis kom för samma pris som en 3D kostar idag så nog finns de folk som köper 3D, tror VM kommer va ett stort uppsving för just detta fenomen....

Men klarar PS3 verkligen 3D? Måste den inte ha HDMI 1.4?

HDMI 1.4 är inte ett krav för att klara 3D, dock lär film samt "riktiga" spel behöva HDMI 1.4 för att kunna skicka nog med information.
Till PSN-spel och andra småsaker duger 1.3 så länge iaf

Sen lär det väl bli problem med hårdvaran allmänt, för 3D måste ju bilderna ritas upp dubbelt vilket kommer att synas, sämre grafik och liknande blir följden då konsolernas hårdvara är så pass gammal.
Hur som helst så lär de väl släppa "Full 3D" på något år, och alla som sitter med sina 3D-ready TV gråter

De 3D tvs som säljs nu ÄR full-HD 3D-TVs då 1.4 är installerat på dessa, och 1.4 ger upplösningar som är på 3840×2160p samt 4096×2160p...så det som släpps nu ÄR det 3D- TVn kommer vara, möjligtvis att brillorna kommer försvinna om ett år (Toshiba jobbar väl hårt på det)

Intressant att Wikipedia säger tydligt att 1.3, samtliga versioner, INTE klarar av 3D, ELLER de upplösningar 1.4 ger...så hur ska detta gå Sony, ska de komma ytterligare en version av PS3 med 1.4 HDMI som alla måste köpa?

1
Skriv svar