Sound City - Heaven and all

Medlem
Sound City - Heaven and all

Om det har undgått några olyckliga själar, så har David Grohl - den ständige musikern, gjort en dokumentär om den legendariska studion Sound City i Los Angeles. I denna eminenta lokal har band som Nirvana, Rage against the Machine, Metallica, Fleetwood Mac och Paul McCartney tonsatt och spelat in fantastiska låtar som vi lyssnar på varje dag. Det är inte bara en dokumentär om lokalen och dess band i sig, utan har även en filosofisk tanke om analog och digitalt musikskapande i sig, och en liten kärleksförankring till det coola analoga mixerbordet Neve 8028. Dessutom platsade den i Sundace filmfestival 2013. Så om du vill höra sköna anekdoter från rockstjärnor och ta del av lite musikhistoria, kolla gärna upp den.

Trailern.

Bjuder på en utav de grymma låtarna från dokumentärens soundtrack, som givetvis är skapat av herr Grohl med gäster.

#blogg

Sound City - Heaven and all

Ska kolla in, perfekt söndagsunderhållning


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Ska kolla in, perfekt söndagsunderhållning

Indeed it is! Själv består min söndagsunderhållning av att kolla på när det snöar, samt Deus Ex: Human Revolution. Jäklar vilket spel.

Medlem

Har stått på "Att-se-listan" sen den annonserades, men har fallit bort i glömska.
Får ta mig i kragen.

På tal om musikdokumentärer (och i synnerhet herr Grohl) så är Foo Fighters - Back and Forth riktigt trevlig.
Sen om ni har något för Pearl Jam så är deras dokumentär PJ20 riktigt bra också.

Medlem
Skrivet av Lepr:

Har stått på "Att-se-listan" sen den annonserades, men har fallit bort i glömska.
Får ta mig i kragen.

På tal om musikdokumentärer (och i synnerhet herr Grohl) så är Foo Fighters - Back and Forth riktigt trevlig.
Sen om ni har något för Pearl Jam så är deras dokumentär PJ20 riktigt bra också.

Har inte sett Back and Forth och PJ20 ännu faktiskt. Tycker att Pearl Jam är ett bra band, men lyssnar sällan på dom, men Back and Forth ligger definitivt högt på listan.

1
Skriv svar