Mannen bakom masken!

Medlem
Mannen bakom masken!

Häromdagen gick tankarna runt i huvudet kring vartifrån namnet
den svenska demonen igentligen kommer. Som ni kanske ser så
är detta namnet på min blogg men det är också min gamertag som
jag numera alltid använder fast då översatt till engelska, men hur
uppstod igentligen idén till namnet?

Det mest irriterande är att jag inte kan komma ihåg vad hade innan
jag bytte namn, kanske är det förträngt då det antagligen var totalt värdelöst
hehe. Allting började iallafall med releasen utav Call of duty 4: Modern warfare,
som enligt mig är ett av dom bästa fps spelen som någonsin gjorts. Jag kommer
ihåg att jag i min ensamhet satt och spelade domination på kartan backlot en
regnig höstkväll

[eos_image="769122"]En utav dom bästa cod banorna som finns tycker jag![/eos_image]

Detta var ett av mina stoltaste ögonblick ifrån det här spelet, jag hade lyckats
komma upp i en kill/death ratio på hela 45 kills och 8 Deaths. Vårat lag hade totalt
kört över motståndet, och mina tillfälliga brittiska lagkamrater var minst sagt
imponerade. Självförtroendet var på topp när jag satt och hörde flera
lovord som till tex ”This guy is really good at this” och ”Really well played”. Rätt var det
va så skrattade en utav killarna och sade: ”Yeah he is crazy, a fucking
Swedish demon” jag skrattade tillbaka och kände direkt att det namnet
ska jag faan ha, det resulterade i snabb utloggning och ändrad gamertag.

Jag kan många gånger sakna den tiden då man var en aktiv online spelare och fokuserade större delen av sin vakna tid på att vinna matcher på olika multiplayer spel. Senaste gången jag försökte ta mig an ett multiplayer spel var när Halo 4 släpptes, men av någon anledning så dog intresset efter en kort stund. Kanske börjar man bli mätt på alla liknande fps shooters som har släppts dom senaste åren? Inte för att Halo 4 är ett dåligt spel, det är faktiskt enligt mig ett utav dom bästa halo spelen som gjorts sedan combat evolved. Kanske har mycket fokus hamnat på att ta sig igenom olika single player spel som man missade under tiden som man alltid var online? men om ni någon gång känner för att spela med en seriös spelare för eventuella framtida matcher, lägg då till mig om ni vågar på följande gamertag: SwedishDemon (Spelar mest på xbox)

[eos_image="769116"]Hur spelar man igentligen på xbox.com?[/eos_image]

#blogg

Mannen bakom masken!

Se där! Det är rätt kul att höra vart folk fått sina nicks från, specielt om det finns en story bakom.
Kanske berättar jag om min en dag, men det är inte en enkel historia att berätta, jag kan inte peka på en enda sak, utan det är mer som ett garnnystan, många trådar över lång tid

Och tack förresten, nu kommer jag gå och nynna på den låten hela dagen.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Mitt nick har ingen fin bakgrund som den tyvärr!

Samma här Traveller..

http://www.youtube.com/watch?v=_mv8KLJxnv4

Medlem

Nu blir man ju lite nyfiken på hur ni fick era nick names??
Fast det är ju en ganska så skön låt ändå

1
Skriv svar