Omspel: Witcher 2

Testpilot
Omspel: Witcher 2

Har massor med småspel som jag borde spela men jag fick sug efter Witcher 2 igen då man kollat bilder på 3an som kommer innan året är slut (hoppas jag)

Tankade hem min GOG version av spelet som tydligen har en hel uppsjö av nya addons och mysiga patchar tillagda helt utan kostnad (väldigt trevligt!)

I denna spelomgång kändes allt lättare , dels har spelet en tutorial som gör att man lär sig de grundläggande sakerna för att spela och dels har de patchat bort en del saker , tex hur jäkla svårt det var att ta sig förbi draken i början.

De har dock en del irriterande saker kvar trots all patchning , muslagg i vissa menyer är ju helt konstigt då det inte existerar nån annanstans ?
Man kan sortera sina saker i inventoryt , men ingen förklaring på vad sorteringsmetoderna innebär mer än en konstig icon.

Jaja det är skitsaker egentligen , spelet är kanonbra och värt att spela även om det fortfarande är ganska "old school" då det gäller hur man spelar och man måste ge det en chans och trimma in sig hur man slåss och spelar för att ha kul.

Denna omgång bestämde jag mig för att göra vissa saker jag inte gjorde förra vändan , men att gosa med Triss måste man ju trots att man tydligen får magic resistance om man är mer kallsinnig vilket jag då inte klarar av

Första omgången körde jag enligt Iorveths väg , denna vända skall jag hänga på Vernon Roche istället och se hur pass annorlunda spelet blir , har redan märkt en massa småskillnader som är riktigt kul faktiskt .

Kayran fighten är lika cp som förut , hatar den fortfarande ... hatar alla quicktime liknande bossfighter faktiskt även om Witcher 2 har mindre av det än tex Tomb Raider.

Har mer än halva spelet kvar iallafall så det skall bli kul.

Kanske tar en paus i spelandet och kör Knife of Dunwall (Dishonored DLC't)
Såklart spelar man det i ett av förra årets toppspel!

Kiri OUT!

#blogg

Medlem
Omspel: Witcher 2

Kul att du tar upp Witcher, jag själv tog upp Witcher 1 för några veckor sedan. Alldeles underbart spel, alla dialoger, storyn och karaktärerna byggs upp väldigt bra.

På 2an spelade jag via Vernon Roche väg och tyckte den var magiskt, på mitt första lir tog jag den andra vägen, men min sparfil försvann dock så valde Roche istället.

The Witcher 2 anser jag vara egentligen 3 spel i ett, för varje spelomgång är nästan sig aldrig lik. Vilket jag även märkt på första spelet som jag lirat säkert 3-4 gånger, och nu flera år senare är det fortfarande nya saker som uppstår.
Helt sjukt egentligen hur ett linjärt spel kan ge dig så många upplevelser.

Testpilot

Hmm ja fast jag vet inte vad den 3 vägen innebär?
Iorveth , Vernon Roche eller X ?

Kul är det iallafall , 3an kan de ju inte göra sämre direkt. Ska sponsra dem så fort det går med att köpa Collectors Edition precis som jag gjorde med 2an.

1
Skriv svar