Promenad från jobbet i bilder

Flakmonkey
Promenad från jobbet i bilder

Eftersom jag kom iväg från jobbet lite senare än planerat och därför missade träningspasset jag ville gå på så tog jag tillfället i akt och promenerade en bit genom stan. För att sen göra det lite roligare så tänkte jag att jag skulle fotodokumentera det hela vilket jag aldrig gjort förut. Resultatet blev bilderna nedan. Det är rätt många och knappast av någon högre kvalitet så en varning till den som inte gillar att titta på meningslösa bilder

Trappa ner till promenadstråket runt Kungsholmen. Härifrån början resan...

Smeduddsbadets strand. Ser inte så mycket ut för världen nu men det är hemskt trevligt på sommaren.

Långt borta ser vi Norrmälarstrand med stadshuset. Framför det den under Stockholm Marathon så hatade Västerbron.

Promenaden längs med norrmälarstrand är extremt populärt bland löpare numera. De svischar förbi till både höger och vänster.

Mälarpaviljongen, här lär man spendera en del AW:s i sommar. Fantastiskt när solen och värmen ligger på under sommaren.

Stadshuset innergård. Riktigt vackert och härligt att bara kunna spatsera in där.

Och så en något modernare byggnad: Fågelboet.

Här ser vi Riddarholmen och tågspåret till vänster som leder diverse tåg till Centralen.

Här inne sitter våra beslutsfattare, eller iaf ska de göra det. Har hört att närvaron är sissodär

Gränd i Gamla Stan

Inne på Scifi-bokhandeln, mycket godis

Så sugen #1

Så sugen #2

Så sugen #3

Vara eller icke vara, det är frågan för Slussen

Götgatsbacken, rakt genom södermalm

Hittade en spännande tidning på en välsorterade tidsskriftsbutik

In på Skrapan för lite spontanshopping

Som resulterade i en ny skjorta. Måste ju kunna se lite proper ut ibland också

Litet pitstop på Gunnarsons

Promenaden över. Nu återstår bara tunnelbaneresan hem på bästa linjen (17 mot Skarpnäck)

Tidningen börjar betala tillbaka redan på tuben. Gamla nyheter är ju för härligt.

Bagarmossens Centrum. Home sweet home!

#blogg

KoP
Medlem
Promenad från jobbet i bilder

Yeaa.. Retro Gamer! Riktigt skön tidning. Köper varenda nummer och det borde du också göra i fortsättningen.

Fina bilder ifrån promenaden föressten.

1
Skriv svar