Far Cry 3 Blood Dragon: The Cyber Wars

Skägg.
10 Chambers
Far Cry 3 Blood Dragon: The Cyber Wars

Jag är inte helt begeistrad i #Far Cry 3: Blood Dragon. Jag har nog fortfarande inte glömt originalspelets brister och att det förpackas i en läcker pastisch på 80-talet räcker inte för mig. Men, du borde se Youtube-spinoffen The Cyber Wars.

Jag har följt skaparna Corridor Digital länge. Två polare som har lyckats göra sig kända på Internet och lever nu på att producera kortfilmer för nätet, både eget material och beställningar som den ovan. De har även gjort en egen serie, Sync, som är väldigt sevärd.

Missa heller inte bakom kulisserna-klippet!

#blogg


signatur
Medlem
Far Cry 3 Blood Dragon: The Cyber Wars

Såg den där videon för någon dag sedan. Awesome. Jag har följt Corridor Digital ett tag nu och blev positivt överraskad över att se dem samarbeta med Ubisoft. De har en väldigt säregen stil som verkligen passar Blood Dragon perfekt.

Själv är jag pepp på Blood Dragon. Jag hade en del problem med originalspelet, men det verkar som att expansionen går bort från det underliga spelindustrikommenterandet och omfamnar 80-talet i stället. Vanligtvis gillar jag underligt spelindustrikommenterande i mina spel, men FC3:s var bara ... förvirrande. Jag förvånar mig själv med att önska att de bara gjorde ett spel som inte försöker vara något mer än ett spel.

Skägg.
10 Chambers

De gjorde ju en för #Assassin's Creed 3 också, så förhoppningsvis kommer det fler saker från dem. #Watch Dogs kanske?

Jag är bara rädd att de försöker dölja ett ganska mediokert spel bakom den där neonfärgen.


signatur
1
Skriv svar