Medlem
Defiance

Kollade på piloten av tv-serien Defiance. Gillar stämningen och världen de målar upp. Jorden, terraformerad till en mer utomjordisk värld. Allt pga ett episkt slag mellan människorna på jorden och de sju raserna som tillsammans kallas för Votans.

Gigantiska skepp faller ner på jorden i de sk Ark Falls, kraschade rymdskepp med utrustning för överlevnad, terraformering och givetvis kapslar med Votans. I kraschen aktiveras utrustningen och jordens atmosfär samt djur och naturliv förändras.

Storyn börjar som en kombination av Mad Max och För en handfull dollar. Den "ensamme tuffingen"(i stället för Mad Max hund så har han en adopterad alien-dotter med sig) kommer till stan(något ofrivilligt). Vad som händer sen ska jag inte avslöja.

[ia=773486 Slående likheter eller bara tafflig imitation?]

Det som slår mig när jag suger in stämning och miljöer är att allt detta på något sätt påminner om den härliga, underskattade, serien Firefly(som senare blev film i form av Serenity). En skitig blandning av western och Sci-Fi.

Som vanligt när jag ser en ny serie eller film har jag förhoppningar och fördomar. Fördomar då det är svårt att hitta riktigt bra, hållbara och kvalitativa serier nu för tiden. Förväntningar i form av den där förhoppningen att detta ska vara guldkornet som gör att jag vill se mer! Defiance verkar, så här efter piloten, vara lovande. Stämningen finns där. världen de målar upp känns tilltalande och det finns en glimt av att karaktärerna faktiskt kan skapa ett intressant innehåll. Om än lite klyschigt, men så ska det ju vara i Sci-Fi.
Coolaste rasen hittills är den "onda" rasen kallad Volge. Någon form av mekaniska orcher, kompletta med mechs, kanoner och annan bepansring. Detta bygger upp för episka strider framöver!

Slutsatsen är: - Jag vill se mer!

#blogg

Medlem
Defiance

Firefox/chrome med mediahint eller Unblock-us så kan man kolla den direkt på SyFy.com utan att behöva fultanka.

Del två sändes i måndags, har inte haft tid/ork att se den ännu dock.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Sett ep 1 och 2, måttligt oengagerad, den har potential men jag bryr mig inte vad som händer med karaktärerna. Bara ointressant, Terranova var intressantare, Revolution är rätt lika.

men jag lär fortsätta titta, men bästa serien som jag alltid ser fram emot är game of thrones.

Medlem

Tipset med mediahint är riktigt bra Zymac, glömt att kolla syfy.com tidigare med det. Grymt om det funkar.

TruB: Håller helt med dig om Terra Nova. Gillade den serien skarpt, och som vanligt läggs den ner precis när den börjar bli som mest intressant. Inte hunnit kika på Revolution än dock.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Smaken är som baken Jag tappar oftast intresset efter ett par avsnitt ändå. Så det kan hända att jag ändrar mig när serien väl löper på. Den enda serie som hållit mitt intresse mer än en säsong hittills är True Blood. Inte sett Game of thrones.

1
Skriv svar