Grace Zabriskie

Redaktör
Ponny
Grace Zabriskie

Det är mycket sällan jag ser en skådespelare och tänker: "Jag vill se alla roller hon någonsin har gjort!" Eller han. Fast den här gången var det en hon. Och hennes namn är Grace Zabriskie.

Grace Zabriskie spelar Lois Henrickson i den fantastiska HBO-produktionen Big Love. Du vet, den där mormon/polygami-serien i Utah jag pratat om. Lois är en mycket märklig karaktär som försöker ha ihjäl sin man, smugglar papegojor från Mexiko och bryter armen på sin ena systerfru för att sedan låsa in resten av dem i källaren.

Hon gör väldigt konstiga saker, Lois. Men det blir aldrig för konstigt, tack vare Grace Zabriskies sylvassa rolltolkning. Det finns hela tiden ett allvar, en botten och något väldigt trovärdigt i den där blicken och det omisskännliga mimspelet.

En sådan skådespelerska förtjänar att hyllas. Så därför gör jag det.

[ia=780886; large]
Grace Zabriskie har du kanske också sett i Twin Peaks.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Grace Zabriskie

Jo, hon är en riktigt bra skådespelare!


signatur

Jag känner igen den dömande blicken. Inte många skådisar som faktiskt kan leverera på flera plan samtidigt, oftast blir det mest reaktions miner, men Grace får mig att tro på det.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar