Ännu en dag...

Medlem
Ännu en dag...

...mindre i livet.
Här var det positivt och glatt...

Båten delvis fixad, nu väntar jag bara på delar så ett problem mindre...bara hoppas att det råkade vara samma helvetesventil som jag hade sönder som också spökade i tilten...

Men nog om det, tänkte skriva om lite spel faktiskt, var ett tag sedan jag gjorde det. Besvikelsen kommer nog däremot att bli stor då jag tänkte ta upp dom spel jag spelar mest just nu...spelen i min iPhone...

Först ut bör jag kanske säga att jag inte spelat några nya spel utan några favoriter som får stanna kvar i minnet.

Zombiewood

En stackars stuntman måste göra sig ett namn inom filmindustrin, på bekostnad av en drös odöda...
Lite humor att man gjort "banorna" till filmer som "Good cop, dead cop", "Hang 'em twice", "Slaying Private Zombie" mfl.
Synd att banorna egentligen inte har något med titlarna att göra utan bara samlar några olika scenarier som man ska ta sig igenom.
Dom olika typer av banor är t.ex. Snack Attack, Body Count, Zombie Derby, Rock'n'Grill och Damsel in Distress.
Vapen finns det vanliga i zombiespel, magnumrevolvrar, eldkastare, shotguns och granatkastare. Kan uppgraderas och köpas för två typer av valutor, den ena vanlig i spelen den andra "premium"...

Next, The Simpsons: Tapped Out

Jag fastnade helt och hållet i det här spelet i höstas och först nu börjar jag tröttna lite, Homer har sprängt Springfield när han suttit och spelat på sin MyPad under arbetstid. Det är upp till honom och Lisa att återuppbygga staden igen. Med hjälp av pengar och donuts (fungerar som premiumvaluta) kan man köpa tillbaka några av dom ikoniska karaktärerna och deras hus. Ett plus för att man verkar satsa en del på spelet genom nya events hela tiden.

Ski Safari

Snyggt, halvkul spel som mest ligger i mobilen för min systersons skull numera. Sven är en skidåkare som måste ta sig ifrån en lavin. Med hjälp av pingviner, örnar, snöskotrar och yetis gäller det att åka utför i hopp om att undkomma lavinen.

Trenches II

Ta dig från din bunker till fiendens och förstör den. Enkelt spel med lite strategiskt tänkande, helt okej.

TinyTroopers 2

Samla dina män och utför olika uppdrag, småkul tidsfördriv.

Paper Galaxy

Lilla Luna måste undkomma krabbnebulosan, simpelt spel men ack så svårt, gäller att hoppa mellan planeter och använda deras dragningskraft för att ta sig vidare.

Jurassic Park Builder

Bygg din egen ö med söta ödlor...kommer säkert att gå bra...

Clash of Clans

Senaste spelet jag plockat hem och det jag tillbringar mest tid med just nu. Bygg din egen barbarby och raida andras byar i jakt på pengar och elixir. Bygg kanoner, fällor och annat i hopp om att andra spelare ska misslyckas med sina raider mot din by.

Real Racing 3

Riktigt snyggt bilspel, har inte spelat dom tidigare så jag kan inte uttala mig om det är bättre men jag tycker att det är riktigt bra.

Robbery Bob

Strategiskt spel om Bob som är en inbrottstjuv, led honom genom husen i jakt på skatter och undvik gamla tanter och poliser. Humorn är bra och spelet är roligt.

Warriors 2

Action hack'n'slash med snygg grafik och intressant innehåll, har det kvar i mobilen men tappat intresset just nu.

Plight of the Zombie

Spela som Craig the Zombie, Craig är hungrig på hjärna och det är ditt uppdrag att föra honom till dessa saftiga sötsaker. Bra spel.

Sist men inte minst, He-Man

Självklart ett måste i mobilen!
Har dock inte orkat spela vidare förbi första banan...
Snyggt, bra kontroll och soundtrack. Enkelt, klassiskt plattformsspel.

#blogg

Ännu en dag...

He-Man är kung


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Eller Hen-Hen som hen skulle heta om vissa hade fått bestämma.

Hmm, nu blev jag nästan intresserade av att se hur det skulle se ut.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Redaktör
Ponny

Om man översatte He-man rakt till svenska, skulle han heta Herrman då?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Om man översatte He-man rakt till svenska, skulle han heta Herrman då?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar